• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیر عامل مرکز نیکوکاری رسانه ای -حقوقی ایران مدد:

اولین مرکز نیکوکاری حقوقی کشور در اصفهان در راستای ارائه خدمت حقوقی به نیازمندان افتتاح می شود

  • کد خبر : 9061
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
اولین مرکز نیکوکاری حقوقی کشور در اصفهان در راستای ارائه خدمت حقوقی به نیازمندان  افتتاح می شود
حجت الاسلام مدنیان ضمن تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی برای کاهش پرونده های کیفری، گفت: اولین مرکز نیکوکاری رسانه ای -حقوقی کشور با هدف تولید محتوای قضایی و ارائه خدمت حقوقی به نیازمندان با اعطای وام قرض الحسنه تشکیل شده است تا در پرداخت هزینه‌های گزاف در مسیر حقوقی برای امر دادرسی کمک‌رسان باشد.

به گزارش ریاح، حجت الاسلام سید مهدی مدنیان مدیر عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای -حقوقی ایران مدد مؤسس و تهیه کننده سری اول برنامه “یک شهر ضیافت” برنامه تلویزیونی صدا و سیما مرکز اصفهان است که در سال ۹۳ با رویکرد مددرسانی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک رسانی به خانواده های ایشان کلید خورد.

وی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه یک شهر ضیافت با محوریت آزاد سازی زندانیان بدون هیچ پشتوانه و سابقه برنامه سازی تلویزیونی، بر اساس همت مردم در ماه مبارک رمضان سال ۹۳ رقم خورد و ۳۲ زندانی آزاد شدند، این موجب شد تا این برنامه در سال‌های بعدی هم ادامه پیدا کند و هرساله تعداد زندانیان آزاد شده، چند برابر شود.

در ادامه کار آزاد سازی زندانیان بدون جرایم عمد، فرهنگ سازی عمومی صورت گرفت و هر ساله بر تعداد زندانیان آزاد گشته و مبالغ مالی کمک مردمی افزوده شد.

مدیر عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای -حقوقی ایران مدد گفت: در استان اصفهان بیش از هزار خیریه و بالغ بر ۵۰۰ مؤسسه نیکوکاری وجود دارد البته تا جایی که اطلاع داریم اغلب این خیریه‌ها، خیریه‌های معیشتی هستند و کمک‌های دفعی به نیازمندان می‌کنند و هیچ خیریه‌ای در زمینه حقوقی در سطح کشور نداریم که چنانچه فردی دچار مشکل قضائی شود تا در پرداخت هزینه‌های گزاف در مسیر حقوقی برای امر دادرسی کمک‌رسان باشد.

لذا این خلاء در امر دادرسی و امر حقوقی احساس می‌شد که اگر فردی بضاعت پرداخت مبالغ و هزینه‌ها را نداشته باشد چه باید بکند، از طرف دیگر طبق اعلام مسئولین بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضائی در جریان است که آمار عجیبی است، همچنین در خبری دیگر اعلام شده که بیش از ۸۰ درصد محاکم بدون حضور وکیل برگزار می‌شود و این امر دلایل مختلفی از جمله هزینه‌های بالا را برای گرفتن وکیل است.

حجت الاسلام مدنیان عنوان کرد: در هر جامعه‌ای که سرمایه‌های اجتماعی پایین داشته باشد آسیب‌های اجتماعی آن بالا است که استان اصفهان نیز دچار این امر شده است.

در حال حاضر ۵۶۰۰ وکیل در استان اصفهان داریم، ولی به دلیل عدم استفاده از وکلا در مجامع حقوقی باعث بلااستفاده ماندن از ظرفیت وکلا شده است، هدف ما از تأسیس مرکز نیکوکاری کمک به کاهش جرایم کیفری و کاستن تعداد پرونده‌ها در مجامع قضائی است، چرا که اکنون طبق آخرین آمار یک میلیون و پانصد هزار پرونده در مجامع قضائی استان اصفهان وجود دارد.

برای این منظور مرکز نیکوکاری رسانه‌ای -حقوقی ایران مدد را با همت جمعی از خیرین مالی و البته متخصصین امور قضائی نیک‌اندیش در ۲۷ بهمن ماه به بهانه میلاد خجسته یگانه نماد عدل و عدالت جهان، حضرت علی (ع) به صورت رسمی افتتاح خواهیم کرد.

وجه تسمیه مرکز نیکوکاری ایران مدد را از باب در نظر گرفتن وسعت کار و خدمت به اندازه ایران انتخاب کردیم، همچنین پشتوانه حقوقی مرکز نیکوکاری ایران مدد، مؤسسه حقوقی حق گستر و در کنار آن مؤسسه داوری سدید کمک‌رسان است.

حجت الاسلام مدنیان توضیح داد: مرکز نیکوکاری ایران مدد دارای سه شاخصه است، نخست اینکه به لحاظ اساسنامه امکان تشکیل شعب و دفاتر در سطح کشور را دارد، دوم امکان فعالیت در خارج از کشور و جذب خیرین بین‌المللی است و ظرفیت سوم امکان تشکیل واحدهای نیکوکاری وجود دارد، مثلاً واحد نیکوکاری بانوان و حوزویان و اهالی رسانه.

وی بیان کرد: افزایش اطلاعات و آگاهی مردم، مانع از افزایش پرونده‌های کیفری خواهد شد، لذا از اهداف تعیین شده در مرکز نیکوکاری رسانه‌ای -حقوقی ایران مدد بحث تولید محتوا به انحاء مختلف از جمله پادکست و تصویر و عکس نوشته و …در فضای مجازی است.

همچنین در مرکز نیکوکاری ایران مدد، طرحی تحت عنوان «مشاوره امین» را با پشتوانه رسانه‌ای ایجاد کردیم که در ماهانه با حضور وکلا و متخصصین قضائی ۵ هزار دقیقه محتوای مرتبط تولید کنیم که بدین منظور یک استودیوی تخصصی رسانه‌ای را با یک تیم متخصص گرافیکی ایجاد کردیم وامید داریم سطح آگاهی و دانش عمومی مردم را بدین شکل افزایش دهیم.

مدیر عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد با بیان اینکه نقش مرکز نیکوکاری ایران مدد، نقش کمکی و تسهیلگری و اعطای وام قرض‌الحسنه فقط در زمینه حقوقی است، گفت: در دین مبین اسلام ثواب قرض‌الحسنه نسبت به صدقه ۱۸ برابر بیشتر است، چرا که در امر قرض‌الحسنه اوامری چون حفظ کرامت انسانی افراد بیشتر حفظ می‌شود.

طی تعاملی که با صندوق امداد ولایت (وابسته به کمیته امداد) شده است، با کمک خیرین تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام حقوقی بدون ضامن و سود و حداقل کارمزد ۳ درصد به افراد نیازمند پرداخت می‌کنیم.

حجت الاسلام مدنیان بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه از سوی صندوق امداد ولایت این است که هر میزان آورده مالی که خیری به صندوق امداد ولایت بسپارد به همان میزان از سوی کمیته امداد به حساب مرکز نیکوکاری ایران مدد برای کمک به نیازمندان افزوده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.