• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

اهمیت نمایشگاه‌ها در روز جهانی نمایشگاه

  • کد خبر : 14660
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
اهمیت نمایشگاه‌ها در روز جهانی نمایشگاه
مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: نمایشگاه اصفهان امسال در حالی روز جهانی نمایشگاه را گرامی می‌دارد که وارد سی‌امین سال فعالیت خود شده است و همچون هر بنگاه اقتصادی دیگری فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. با این همه این مجموعه بنابر کارکرد خود همواره بسترساز توسعه اقتصادی استان و تسهیل‌گر برای صاحبان کسب و کار بوده است.

به گزارش ریاح نیوز، احمدرضا طحانیان مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به مناسبت روز جهانی نمایشگاه اظهار کرد: انجمن جهانی صنعت نمایشگاه (UFI) از سال ۲۰۱۶ در اولین چهارشنبه ماه ژوئن با هدف توجه هرچه بیشتر در سطح محلی، منطقه‌ای و جهانی به این صنعت، اقدام به بزرگداشت روز جهانی نمایشگاه (GED) می‌کند. امسال هشتمین دوره از GED در هفتم ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد ماه با شعار «ما مکان‌های ملاقات و بازارها را برای همه اداره و مدیریت می‌کنیم» برگزار می‌شود. چنین شعاری بیش از هر چیز نمایان‌گر نقش تسهیل‌گر نمایشگاه در پیشبرد اهداف کسب و کارها و تحقق امر توسعه اقتصادی است.

بنابر گزارش‌های UFI همه ساله بیش از چهار هزار نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۱۲ میلیون مترمربع در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود. نمایشگاه‌ها برای برگزار کنندگان و جامعه میزبان که تسهیلات لازم را برای برگزاری نمایشگاه تامین می‌کنند، اهمیت زیادی دارند و فرصتی جهت تحول در بافت اقتصادی منطقه به شمار می‌رود. بنابراین هم سیاست‌گذاران و هم صاحبان کسب و کار لازم است این فرصت را با دقت و حساسیت مورد بهره‌برداری قرار دهند، به باور ما نمایشگاه یک فرصت است و نمی‌بایست این وقت مناسب با پتانسیل بالا را نادیده گرفت.

طی یک قرن گذشته عرصه رقابت در بازار هر روز فشرده‌تر می­شود و پیشرفت­های گسترده در عرصه فناوری موجب افزایش استانداردهای تولید شده و به مرور تفاوت بین بنگاه­های اقتصادی از نظر کیفیت تولید و خدمات کاهش پیدا کرده است. از این رو میدان رقابت از عرصه تولید و ارائه خدمات به حوزه بازاریابی و تبلیغات انتقال پیدا کرده و شرکت­هایی که می­توانند امکان و ارزش متفاوتی را در ذهن مصرف­کنندگان ایجاد کنند، قادر خواهند بود از سهم بازار خود محافظت کنند و افق‌های جدیدی را پیش روی کسب و کار خود بگشایند. در سوی دیگر فناوری اگرچه تسهیل‌گر ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده است اما سبب افزایش فاصله فیزیکی آنان شده است. امروزه تحقیقات بازار، تبلیغات، گرفتن و ثبت سفارش و… را می‌توان به صورت الکترونیکی انجام داد. با این حال، ایجاد روابط چهره به چهره هنوز بخش مهمی از تجارت بین‌المللی است که نقش مهمی در اعتمادسازی، توسعه ارتباطات و ایجاد مشتریان وفادار دارد. نمایشگاه‌ها به یقین فرصتی ایده‌آل برای انجام این کار فراهم می‌کنند.

مخاطبان نمایشگاه معمولا اهداف مشخصی دارند و این دلیل بسیار خوبی است که چرا باید بازاریابی در نمایشگاه جدی گرفته شود. با تمام فناوری و داده‌هایی که این روزها در دسترس ماست، ممکن است برای بسیاری  از صاحبان کسب و کار وسوسه انگیز باشد که هرگز نیازی به ترک میز کار خود ندارند اما رویدادها و نمایشگاه‌ها همواره فرصتی بی‌تکرار و کم نظیر است که به مشارکت کنندگان امکان می‌دهد که با برنامه‌های مشخص بازاریابی و روابط عمومی سود مجموعه خود را به حداکثر برسانند.

نمایشگاه اصفهان امسال در حالی روز جهانی نمایشگاه را گرامی می‌دارد که وارد سی‌امین سال فعالیت خود شده است و همچون هر بنگاه اقتصادی دیگری فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. با این همه این مجموعه بنابر کارکرد خود همواره بسترساز توسعه اقتصادی استان و تسهیل‌گر برای صاحبان کسب و کار بوده است. نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حالی چهارمین دهه از فعالیت خود را آغاز می‌کند که هم به لحاظ سخت‌افزاری توسعه چشم‌گیری پیدا کرده و هم خوشبختانه با تدوین برنامه چهارساله و شناخت نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها به جهت راهبردی برنامه و هدف‌گذاری‌های مشخصی را دنبال می‌کند.

در این چشم انداز نمایشگاه فراتر از کارکردهای سنتی خود قدم خواهد گذاشت و با شعار «شتاب دهنده، هویت ساز، شبکه محور» به یک برگزار کننده تمام عیار رویدادهای استانی، ملی و حتی بین‌المللی مبدل خواهد شد.

نمایشگاه اصفهان بیش از هر چیز بدنبال برگزاری رویدادهای تخصصی و توسعه برند خود در صنعت نمایشگاهی است، این مجموعه این مهم را از طریق برگزاری نمایشگاه و رویداد به صورت مجازی نیز با جدیت پیگیری می کند.

در پایان بر خود لازم می‌دانم از تمام همکاران در سایر سایت‌های نمایشگاهی، مجریان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، کارکنان نمایشگاه بین‌اللمللی اصفهان و تمام کسانی که در امر برپایی نمایشگاه‌ها کوشش می‌کند سپاس‌گذاری و قدردانی نمایم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14660
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمایشگاه بین المللی اصفهان
  • 74 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.