• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
اجتماعی / سلامت

اهدای «پلاسما» توسط ۳ هزار بیمار بهبود یافته «کرونا»/نیاز بیشتری به اهدای پلاسما داریم

  • کد خبر : 621
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
اهدای «پلاسما» توسط ۳ هزار بیمار بهبود یافته «کرونا»/نیاز بیشتری به اهدای پلاسما داریم
مدیر پروژه کووید 19 سازمان انتقال خون گفت: تاکنون 3 هزار نفر از بهبود یافتگان از بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند اما نیازبیشتری به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان داریم.

اهدای «پلاسما» توسط ۳ هزار بیمار بهبود یافته «کرونا»/نیاز بیشتری به اهدای پلاسما داریم

مدیر پروژه کووید ۱۹ سازمان انتقال خون گفت: تاکنون ۳ هزار نفر از بهبود یافتگان از بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند اما نیازبیشتری به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان داریم.
اهدای «پلاسما» توسط 3 هزار بیمار بهبود یافته «کرونا»/نیاز بیشتری به اهدای پلاسما داریم

سید مرتضی طباطبائی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و فراخوان اهداکنندگان سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت در پاسخ به این پرسش که «تاکنون چه تعداد از افراد بهبودیافته از بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده اند؟»، اظهار داشت: حدود ۴ هزار نفراز افراد بهبود یافته از بیماری کرونا برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳ هزار نفر موفق به اهدای پلاسمای خود شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دو کار آزمایی بالینی در خصوص اهدا کنندگان پلاسما انجام گرفته است،گفت: نتایج آن در حال استخراج است و هنوز اعلام نشده است.

مدیر پروژه کووید ۱۹ سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه در ۲۴ استان کار دریافت پلاسمای بهبود یافتگان از بیماری کرونا انجام می‌شود، افزود: روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر برای اهدای پلاسمای خود مراجعه می‌کنند اما باید این تعداد افزایش یابد؛ چراکه نیاز روزانه بیشتری داریم و باید حداقل روزانه ۲۰۰ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که «تزریق پلاسما به بیماران کرونا  چقدر مؤثر بوده است؟»، خاطرنشان کرد: اگر در روزهای اول بستری فرد مبتلا به کرونا که اکسیژن خونش در حال افت است، پلاسما تزریق شود اثرات خوبی دارد. همچنینهزینه ایاب و ذهاب افراد اهدا کننده پلاسما به آنها در قالب کارت هدیه پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان از بیماری کرونا به بدن آسیب نمی‌رساند؟»، تصریح کرد: اهدای پلاسما شرایط خاصی دارد و افراد اهدا کننده مورد معاینه قرار می گیرند و در صوررت داشتن شرایط پلاسمای خود را اهدا می کنند.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.