• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
استاندار اصفهان:

انقلاب ایران برای همیشه در تاریخ ملت‌های منطقه جاودانه شد

  • کد خبر : 11064
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
انقلاب ایران برای همیشه در تاریخ ملت‌های منطقه جاودانه شد
استاندار اصفهان گفت: اگر دشمن به‌دنبال این بود که انقلاب الگوی منطقه نشود امروز با موفقیت‌های انقلاب این الگو برای همیشه در تاریخ ملت‌های منطقه رسوخ کرد و جاودانه شد و اگر در دنیا اجازه حق طلبی نمی‌داد امروز دنیا بیدار و حق‌طلب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح امروز در آیین رژه نیروهای مسلح و آغاز هفته دفاع مقدس، با اشاره به حرکت رو به ضعف ایران در ۲۰۰ سال قبل از انقلاب، اظهار کرد: از دوران قاجار تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قریب یک میلیون کیلومتر از خاک این کشور جدا شد و یاس و ناامیدی مستمری کشور را فراگرفته بود.

وی گفت: دشمن بعثی با چنین برداشتی و با پشتیبانی شرق و غرب جنگ تحمیلی را در ۳۱ شهریورماه آغاز کرد ولی به واسطه انقلاب اسلامی شرایط دیگری رقم خورد.

مرتضوی در ادامه گفت: به واسطه رشد فضایل اخلاقی، معنویت، همبستگی اجتماعی و انسجام ملی در این دوره از تاریخ، جوانانی که قبل از انقلاب با ترویج مصرف‌گرایی و بی‌بندوباری به سمت انواع رذایل اخلاقی سوق داده می‌شدند، در یک تحولی شگرف صحنه‌های بزرگ ایثار و شهادت طلبی را ترسیم کردند.

استاندار اصفهان افزود: در پرتو هدایت های امام (ره) این جوانان به درجه‌ای رسیدند که اگر در سلوک این افراد نگریسته شود، ذره‌ای کار برای منافع شخصی وجود ندارد و هر چه هست کار برای خدا و فدای اسلام شدن است. و این حقیقت به تمام معنا در وصیتنامه شهدا هویدا است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مسیر طی شده استمرار یابد چاره ای جز توجه به راهبردهای مورد استفاده در دفاع مقدس نداریم. یکی از وظایف امروز پیشکسوتان ایثار و شهادت اعم از ارتش، سپاه، بسیج و سایر حوزه‌ها، مراقبت ازاین الگوی بی‌نظیر است که تحریفی صورت نگیرد و همچنین باید مراقب بود زمینه انتقال به نسل‌های بعد فراهم شود.

مرتضوی یادآور شد: امروز دشمن به اهمیت جایگاه این دوران طلایی در موفقیت‌های نظام اسلامی واقف است و لذا برای جبران در شکست‌های پی در پی به دنبال ایجاد شبهه افکنی برای مختل کردن این الگوی عظیم است.

استاندار اصفهان افزود: دشمن تلاش می‌کند که بگوید دوران دفاع مقدس با شکوه نبوده است و این شبهه را با تبلیغات گسترده مطرح می‌کند، این درحالی است که اگر به اهداف دشمن نگاه کنیم که از جمله آن سرنگونی نظام بود نه تنها موفق نشد بلکه نه یک وجب از خاک کشور واگذار شد و نه یک قدم از اصول عقب نشستیم و نه ضعیف شدیم.

وی تصریح کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تلاش کرد که با توطئه‌های مختلف انقلاب را شکست دهد ولی در دوران دفاع مقدس اوج عقلانیت، تعاون، همبستگی تمدنی، ارتقای امنیت، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به تمام معنا رقم خورد.

مرتضوی گفت: اگر دشمن به‌دنبال این بود که انقلاب الگوی منطقه نشود امروز با موفقیت‌های انقلاب این الگو برای همیشه در تاریخ ملت‌های منطقه رسوخ کرد و جاودانه شد و اگر در دنیا اجازه حق طلبی نمی‌داد امروز دنیا بیدار و حق‌طلب شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: تقویت اعتماد به نفس، رشد باورهای دینی، شکوفایی استعدادها، رشد فضایل اخلاقی، افزایش انسجام اجتماعی، تضمین امنیت کشور، الگو شدن در برابر مستکبران، محدود شدن رژیم صهیونیستی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس بود که برای همیشه به ارمغان ماند.

وی تصریح کرد: این ذخیره انقلاب اگر به درستی به نسل‌های بعدی منتقل شود پیروزی از آن مستضعفین خواهد بود و این وجهه تمدن غرب را به خطر انداخته است. این برنامه‌ها و مراسم‌ها هم فرصتی برای انتقال این ارزش‌ها و دستاوردها به نسل آینده و نزدیک شدن به افق دفاع مقدس است.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.