• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

انتقال طلافروشان محدوده میدان امام علی(ع) به مرکز تجاری کمر زرین

  • کد خبر : 12342
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
انتقال طلافروشان محدوده میدان امام علی(ع) به مرکز تجاری کمر زرین
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به منظور آزادسازی میدان جلوخان مسجد جامع برای انتقال طلافروشان مجتمع‌های تجاری و مغازه‌های محوطه مسجد جامع به مجتمع کمر زرین توافقات لازم صورت گرفته است.

به گزارش ریاح نیوز، محمدباقر کلاهدوزان مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه میدان امام علی(ع) یکی از پروژه‌های بزرگ ملی در اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: این پروژه دارای سه فاز بوده که شامل احداث زیرگذر، احداث میدان اصلی و احیای میدان جلوخان مسجد جامع است.

او با بیان اینکه تاکنون دو فاز این پروژه اجرایی شده است، افزود: درخصوص فاز سوم نیز مراحل آزادسازی میدان جلوخان مسجد جامع در حال انجام است.

کلاهدوزان ادامه داد: مقرر بود مغازه‌های طلافروشی این میدان به مجتمع تجاری خورشید منتقل و میدان جلوخان مشابه شکل قدیمی خود احیا شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اعلام اینکه سال گذشته برای واگذاری ۱۰۰ واحد در مرکز تجاری خورشید(کمر زرین) توافقاتی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تا کنون با مالکان بیش از ۶۰ درصد مجتمع‌های تجاری الزهرا، غدیر، مهدیه و سینایی توافقاتی انجام گرفته و همچنین برای واگذاری سایر واحدها قیمت گذاری جدید کارشناسی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در تعویض مغازه‌های طلافروشی چهار مجتمع تجاری تخریب می‌شود، افزود: با تخریب مجتمع طلافروشان در اجرای طرح فاز سوم میدان امام علی (ع)، میدان جلوخان مسجد جامع تبدیل به یک محوطه باز با منظر بسیار زیبا شده و عناصر معماری ناهمگون با این میدان و مسجد تاریخی حذف می‌شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی میدان جلوخان نیاز است، تصریح کرد: این در حالی است که بودجه مصوب، نیمی از این رقم است و شهرداری در این زمینه نیاز به احصای ردیف بودجه دارد.

او اضافه کرد: مجتمع تجاری خورشید تاکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و تکلیف معوض سایر واحدهای طلافروشی نیز مشخص شود و چهار مجتمع تجاری فرسوده فعلی، تخریب و قسمت اعظم میدان جلوخان با تخریب این مجتمع‌ها تکمیل شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در خصوص زمان اجرای فاز سوم این پروژه گفت: مساحت کل آزادسازی در فاز سوم پروژه ملی میدان امام علی (ع) که همان میدان جلوخان است ۲۸ هزار و ۴۹۱ مترمربع است که حدود ۷ هزار متر مربع از آن باقی مانده و با تکمیل مجموعه تجاری- پارکینگ کمر زرین و انتقال طلافروشان به این مکان، عملیات آزادسازی و تکمیل میدان جلوخان انجام خواهد شد.

او تأکید کرد: پروژه مجموعه تجاری خورشید با استفاده از نقطه نظرات و مشورت با کسبه انجام شده و یکی از اتفاقات خوب منطقه خواهد بود، لذا تمام تلاش منطقه بر این است که این مرکز تا پایان سال جاری افتتاح شود.

او با بیان اینکه در طرح اولیه پیشنهادی جابه‌جایی طلافروشان میدان امام علی (ع) مقرر بود که این مشاغل به نزدیک‌ترین نقطه یعنی بازار قیصریه منتقل شوند، گفت: در بررسی فرآیندهای بعدی این وعده محقق نشد و برخی از طلافروشان در همان میدان امام علی (ع) جا به جا شدند، اما عمده کسبه معتقد بودند باید نزدیک به میدان جلوخان و نزدیک محل کار فعلی خود مغازه جایگزین داشته باشند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث میدان امام علی(ع) و جلوخان مسجد جامع، بدنه سازی و فضای زیرین آن تا کنون بیش از ۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال هزینه داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

پایان خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12342
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 73 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.