• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
در نشست خبری ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی مطرح شد:

امیدآفرینی و بیان دستاوردهای نظام اسلامی و ارائه خدمات ویژه به مردم /اجرای جشن بزرگ انقلاب با عنوان «خاک مادری»

  • کد خبر : 12923
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
امیدآفرینی و بیان دستاوردهای نظام اسلامی و ارائه خدمات ویژه به مردم /اجرای جشن بزرگ انقلاب با عنوان «خاک مادری»
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: رویکرد محوری ما در ستاد دهه فجر، امیدآفرینی و بیان دستاوردهای نظام اسلامی به مردم عزیز در این ایام است.

به گزارش ریاح نیوز، غلامرضا رضایی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان در نشست خبری ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر زمان و فرصت مغتنمی برای بیان و ارائه دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است. وقتی ویژگی‌های انقلاب و نظام اسلامی را بر می‌شماریم، متوجه این موضوع می‌شویم که این انقلاب، مردمی‌ترین انقلاب در دوران معاصر و حتی در طول تاریخ بوده است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام راحل عظیم‌الشأن؛ پیروزی انقلاب اسلامی، پایان تحقیر ملت ایران بود. امروز نه تنها در حوزه اقتدار، بالندگی و عزت شاهد ترقی و تعالی هستیم بلکه می‌بینیم انقلاب در ماهیت حکمرانی در ابعاد دینی، توحیدی و ایمانی هم تحولات و تغییراتی ایجاد کرده که بی‌سابقه بود.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: دشمنان، توسعه و پیشرفت نظام اسلامی ایران را بر نمی‌تابند؛ از همین رو با همه توان و امکانات، انواع فتنه‌ها، توطئه‌ها و تهدیدها را برای کند کردن حرکت ملت بزرگ و انقلابی ایران طراحی می‌کنند و در دوره کنونی می‌کوشند طاغوت و پهلوی را تطهیر و تاریخ را تحریف کنند، بنابراین وظیفه ما و سایر پیشکسوتانی که دیروز انقلاب و دفاع مقدس را دیده‌اند و درک کرده‌اند، تبیین و بازخوانی رویدادها، وقایع و دستاوردها برای نسل نوجوان و جوان است.

رضایی با بیان اینکه ستاد دهه فجر استان اصفهان در تلاش برای اجرای همه برنامه‌ها در جای جای استان اصفهان است، تاکید کرد: رویکرد محوری ما در ستاد دهه فجر امیدآفرینی و بیان دستاوردهای نظام اسلامی است. ارائه خدمات ویژه به مردم عزیز در این ایام نیز در دستور کار است و توسط نهادهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و اقتصادی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه «میهمانی لاله‌ها» در روز پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه در گلزار شهدای شهرها و روستاهای استان اصفهان اظهار کرد: در همین رابطه ۲۱۷ شهید شهر اصفهان که در ماه‌های پایانی منتهی به پیروزی انقلاب در سال ۵۷ به شهادت رسیده‌اند، شناسایی شده‌اند که تصاویر آنها در سطح شهر نصب شده است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: «مسجدمحوری» در رویدادهای فجر امسال در نظر گرفته شده و ۸۰ مسجد با موضوع دهه فجر و میلاد امام علی (ع) برنامه‌های متنوعی اجرا خواهند کرد. همچنین در روز جمعه چهاردهم بهمن‌ماه پیشگامان انقلاب در عرصه‌های مختلف مبارزه، صنعت، فرهنگ و ورزش تقدیر خواهند شد.

وی افزود: روز ۲۲ بهمن برنامه‌ها و غرفه‌های متنوعی در میدان امام (ره) اصفهان برپا خواهد شد و ارگان‌هایی که دستاوردها و محصولاتی دارند در این غرفه‌ها خدماتشان را ارائه کرده و به نمایش می‌گذارند.

رضایی با اشاره به ۵۰ عنوان برنامه اصلی در استان اصفهان و صدها برنامه زیربخشی همان برنامه‌های محوری اظهار کرد: برنامه‌های محله محور و سرودهای پاتوقی در همین ایام اجرا خواهند شد. همچنین امسال غبارروبی حرم مطهر امام راحل بر عهده استان اصفهان و منطقه کاشان گذاشته شده که در ایام‌الله دهه فجر در همان مکان مقدس اجرا خواهد شد.

محمدصادق میرزا مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در ادامه نشست خبری ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: عنوان «ایران وطنم» لوگوی انتخابی ایام‌الله دهه فجر امسال در شهرداری اصفهان است. ۱۹ برنامه اصلی و ۳۰۰ برنامه میدانی و محله محور با هدف برون سپاری و محله محوری به مناسبت چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی در شهرداری اصفهان تدارک دیده شده که به شکل روزانه در این ایام اجرا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: برنامه‌ای با عنوان «میثاق حضور» با فراخوان مساجد، مراکز و کانون‌های فعال فرهنگی توسط اداره مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان به همه مراکز فرهنگی اعلام شد. تا این لحظه ۵۵۰ گروه و تشکل مردمی با حدود یک هزار عنوان برنامه برای مشارکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه دو ویژه برنامه «خلوت دل» و «میثاق حضور»، طرح‌های اصلی شهرداری اصفهان برای ایام‌الله دهه فجر امسال است، ادامه داد: در طرح میثاق حضور مراکز و مؤسسه‌های فرهنگی از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت خواهند شد. این مراکز پس از اعلام برنامه، در کمیته‌ای مستندات آنها بررسی و داوری خواهد شد و بر اساس نوع و کیفیت برنامه مبالغ حمایتی برای اجرای رویداد در دهه فجر به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

میرزا بیان کرد: طرح و فراخوان ویژه ماه رجب‌ با عنوان «خلوت دل»، ویژه ایام اعتکاف رجبیه از پانزدهم تا هفدهم بهمن‌ماه به همت اداره مشارکت‌های اجتماعی شهرداری و در راستای حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی برنامه‌ریزی شده است. تا زمان حاضر ۸۰ مسجد برای همراهی و برگزاری طرح اعلام آمادگی کرده‌اند .۲۰ مسجد از این میان به دانش آموزان و دانشجویان معتکف اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تغییر و تحول در فضای شهر اصفهان به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی، اعلام کرد: جشن بزرگ انقلاب با عنوان «خاک مادری» به مدت پنج شب با حضور خوانندگان کشوری در ورزشگاه پیروزی، از هجدهم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یک رویداد ترکیبی همراه با نورافشانی از سه رنگ پرچم مقدس ایران اسلامی و همچنین اجرای برنامه‌های شاد و متنوع با حضور مجریان مطرح تلویزیون و پخش موسیقی‌های جذاب انقلابی از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در طول دهه فجر به غیر از شب وفات حضرت زینب کبری (س) در شانزدهم بهمن، در میدان امام حسین (ع) طراحی شده است.

وی تصریح کرد: معاونت ورزش شهرداری اصفهان مسابقاتی با عنوان جام پرچم برای این دهه تدارک دیده شده که با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس در ۱۰ رشته برای پسران و هفت رشته برای دختران اجرا خواهد شد. همچنین ویژه برنامه‌های خوبی برای بانوان در باغ‌های بانوان با عنوان آوای وطن تدارک دیده شده که تا روز بزرگ بیست‌ودوم بهمن ادامه خواهد داشت.

میرزا با بیان اینکه تور گردشگری انقلاب توسط اداره گردشگری در مسیر محله علیقلی‌آقا طراحی شده است، افزود: این برنامه با عنوان «در مسیر یک نشان» از شانزدهم تا بیستم بهمن ماه صبح و عصر در محدوده این محله برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ۳۰ اجرای برنامه در مناطق مختلف شهر اصفهان در ۳۰ میدان و چهاراه اصلی شهر تصریح کرد: در این رویداد با نام نماو نوا ایستگاه‌های شادمانه‌ای برای کودکان برپا خواهد شد. بیست‌ویکم بهمن ساعت ۹ شب در ۱۶ منطقه و پارک ناژوان، اجرای برنامه نورافشانی در این مناطق را خواهیم داشت.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.