• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
استاندار اصفهان:

امروز نیز در دفاع مقدس قرار داریم

  • کد خبر : 11051
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
امروز نیز در دفاع مقدس قرار داریم
استاندار اصفهان گفت: هم‌اکنون نیز در دفاع مقدس قرار داریم و اگر از لفظ مقدس استفاده می‌کنیم به خاطر این است که ما شروع‌کننده هیچ‌کدام از منازعات نبوده‌ایم.

به گزارش ریاح نیوز، صبح امروز سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در مراسم آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون در یک جنگ و دفاع مشروع ۴۳ ساله قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: در تمام این سال‌ها، جلوه‌های دفاع مقدس تغییر و این دفاع در حوزه‌های مختلف تجلی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در ابتدای نهضت با حضور مقتدرانه و جان‌فشانی، پایداری و تثبیت نظام انقلاب اسلامی را دنبال کرده‌ایم، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و در یک جنگ نابرابر مقابل ایادی استکبار، جانانه ایستادگی کردیم و این ایستادگی در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز در مقابل تحریم‌های دشمن و شبیخون فرهنگی ادامه یافت.

مرتضوی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز در دفاع مقدس قرار داریم و اگر از لفظ مقدس استفاده می‌کنیم به خاطر این است که ما شروع‌کننده هیچ‌کدام از منازعات نبوده‌ایم.

استاندار استان اصفهان  با بیان اینکه مشخصات خاصی برای این دفاع تعریف شده است، گفت: اهتزاز کلمه لااله‌الاالله، ارتقای جایگاه معنوی و ترویج اسلام ناب از جمله این مشخصات بوده است.

وی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: افرادی در آن دوران در جبهه‌ها حضور یافتند که به دنبال کسب فضائل اخلاقی و نابی بودند، مقام معظم رهبری هم بارها به حال چنین افرادی غبطه خورده‌اند.

مرتضوی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس افزود: زمانی می‌توانیم از پیروزی و موفقیت‌آمیز بودن آن دوران سخن بگوییم که آن حرکت استمرار داشته باشد؛ اگر بخواهیم این حرکت استمرار پیدا کند باید به معنویت و سرمایه اجتماعی توجه کنیم و مراقب باشیم که به این عوامل خدشه وارد نشود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به معنویت، سرمایه اجتماعی، رهبری و ولایت فقیه است، گفت: امیدواریم با ایستادگی و مقاومت و مراقبت در مقابل هجمه‌های دشمن بتوانیم پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

وی در ادامه با تشکر از تلاش‌هایی که در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان صورت گرفته است، گفت: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اصفهان، اعتباراتی برای تکمیل مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان در نظر گرفته شده است که امیدواریم نتایج اقدامات در این مجموعه به ثمر بنشیند و تکمیل این مکان به عنوان یک یادگار برای پیشکسوتان دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به پایان برسد.

گفتنی است؛ در این مراسم  از ۴۲ کتاب چاپی و شش کتاب صوتی  هم رونمایی شد.


انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11051

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.