• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد کشور نیازمند جراحی است

  • کد خبر : 10147
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
حجت الاسلام والمسلمین جعفری دومینوی افزایش حقوق ها و دامن زدن دولت قبل به آن و شکل‌گیری چالش های بزرگ پیش روی مدیریت کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: اقتصاد کشور نیازمند جراحی است، اگر بیماری اقتصاد ایران جراحی نشود، حال اقتصاد رفته رفته وخیم‌تر خواهد شد؛ این که دولت آیت الله رئیسی در گام نخست استقراض از بانک مرکزی را از سیاست راهبرد اقتصادی کشور خارج نموده امری پسندیده و رو به جلوست

به گزار ریاح نیوز، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و فضلای استان چهارمحال بختیاری ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی به جایگاه رفیع پیامبران اولوالعزم و صاحبان شریعت اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر اعظم محمد مصطفی صل الله علیه و آله خاتم انبیاء و رسالت ایشان تبیین دین کامل الهی است؛ ارسال رسول و انزال کتب آسمانی با نبوت رسول الله(صلی الله علیه و آله) خاتمه یافته است.

وی بر ویژگی های اکمال دین اشاره و با تاکید بر این که پاسخگویی به تمام نیازهای بشر نخستین ویژگی دین کامل است، خاطرنشان کرد: دین زمانی کامل است که چهار رابطه بنده با خدا، ما با دیگران، رابطه انسان با خویشتن و رابطه انسان با طبیعت و دنیای پیرامونی را مورد توجه قرار داده برای تعالی آدمی برنامه های دقیقی داشته باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خانواده نخستین هسته اجتماعی است که دین برای آن برنامه های متقنی دارد، اظهار داشت: حرام خواری تاثیر بسزایی بر نهان وجودی آدمی داشته و روح انسان را آلوه می سازد؛ صانعه و باصره به عنوان روزنه‌های دیدن و شنیدن از مبادی روح آدمی هستند.

وی با تاکید بر این که دین کامل ساختارهای اداری جامعه و شیوه های حکمرانی را نیز مورد توجه قرار می دهد، خاطرنشان کرد: دین زمانی کامل است که حقوق حاکم بر مردم و حقوق مردم بر حاکم را ترسیم نموده و برنامه جامعی برای عرصه های مختلف مدیریت های اجتماعی و زیست انسانی داشته باشد.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر این که بنده صالح خداوند امام خمینی(ره) درست در اوج هجمه به دین داری و نفی حاکمیت دین بر عالم، هسته تشکیل حکومت اسلامی را با مدل اهل بیتی ترسیم نمود، خاطرنشان کرد: دین ساختار اداره جامعه را به خوبی بیان نموده است؛ لذا بر علما و روحانیون، اساتید و طلاب واجب است تا دین را با زبان دنیا به جهانیان عرضه نمایند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت دروس خارج فقه مضاف و فعالیت مؤسسات تخصصی در ترسیم مدل های مختلف اسلامی و طراحی برنامه های عملیاتی تأکید کرد و اظهارداشت: پر کردن خلأهای شیوه اداره جامعه بر عهده حوزویان نهاده شده است؛ عملیاتی سازی آن عرصه ای مهم، حساس و بسیار خطیر است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با بیان این که برای به منصه ظهور رساندن بنیه راهبری اسلام، باید شب و روز مجاهدانه تلاش نموده و قدر فرصت ها را بیش از پیش بدانیم، خاطرنشان کرد: تا در میدان های مختلف اجتماعی حضور نیافته و ظرفیت های جهانی را از نزدیک درک نکنیم، نمی توانیم به اهمیت تلاش برای ارائه راهبردها و راهکارهای اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف زیست اجتماعی واقف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جنگ اقتصادی و هدف قرار دادن سفره معیشت مردم را از شگردهای نوین استکبار جهانی برای مقابله با استقلال ملت ایران دانست و اذعان داشت: نسخه نجات بخش ایران اسلامی در گرو عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر قدرت و اقتدار درونی و تعامل بیرونی است.

حجت الاسلام جعفری ضمن تبیین تفکرات مرسوم سیاسیون در حوزه حکمرانی و مدیریت اجتماعی، با تاکید بر این که دولت قبل اوراق قرضه فراوانی را منتشر نموده و دولت فعلی را تا سال ۱۴۰۳ بدهکار کرده است، اظهار داشت: متاسفانه بودجه ۱۴۰۰ تراز مالی درستی نداشته و منابع و مصارف بودجه همخوانی دقیقی با هم ندارند؛ تا در کشور تراز مالی بین منابع و مصارف دقیق ترسیم نشود و مشکلات اقتصادی به شکل فجعه نمود خواهد یافت.

وی دومینو افزایش حقوق ها و دامن زدن دولت قبل به آن و شکل‌گیری چالش های بزرگ پیش روی مدیریت کشور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور نیازمند جراحی است، اگر بیماری اقتصاد ایران جراحی نشود، حال اقتصاد رفته رفته وخیم‌تر خواهد شد؛ این که دولت آیت الله رئیسی در گام نخست استقراض از بانک مرکزی را از سیاست راهبرد اقتصادی کشور خارج نموده امری پسندیده و رو به جلوست.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی مدیریت در دوران بحران را مدیریت واقعی و ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: آراستگی بر نیت خالص برای خدمت به ملت و پیگیری جراحی اقتصادی و عمل جهادی مهمترین پایه رشد و توسعه اقتصاد کشور است؛ اگر نیت خالص توامان با عزم و اراده جهادی باشد، خداوند متعال تفضل خواهند نمود.

وی عدم معرفی استانداران برخی از مناطق و فقدان سکان‌داری مدیریت‌های استانی را از ضعف‌های مهم دولت فعلی دانست و یادآور شد: هم اکنون زمانی برای تاخیر در ارائه راهبرد و عملیاتی‌سازی راهکارهای پویا و امکان آزمون و خطا برای ما وجود ندارد؛ چراکه عصر حاضر کشور ایران را محکوم به پیگیری گام های بزرگ و استوار نموده تا با همت و تلاش وصف ناپذیر گام محکمتری در راستای اعتلای ایران و ایرانی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری حضور میدانی رئیس جمهور ایران در میان آحاد ملت را امری ستودنی و قابل تحسین عنوان کرد و ابراز داشت: امید مخدوش شده ملت نسبت به نظام اسلامی باید بازیافت شده و قوای سه گانه طرح‌های ویژه‌ای را تصویب و ابلاغ کنند.

وی در ادامه به مشکلات و معضلات استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و با بیان این استان از بالاترین استان هایی است که با معضل بیکاری روبروست اظهار داشت: متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری با دغدغه های جدی روبرو هستند، باید در صنعت و کشاورزی و آموزش عالی گام‌های بزرگتری برداریم.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر این که بر اساس تحقیقات بیش از ۵ درصد منابع آب شیرین کشور در استان چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: متاسفانه هیچ گاه در این چهار دهه تعریف دقیقی از توسعه استانی مبتنی بر منابع خدادادی ارائه نشده است.

وی با بیان این که ۹۵ درصد دشت های استان با بحران آب روبروست، خاطرنشان کرد: در دوران افول کشاورزی، دامپروری با مشکل جدی روبرو می‌شود؛ از طرفی بنیه‌های صنعتی استان با توجه به همجواری با استان های صنعتی مخدوش و مورد غفلت مسئولین قرار گرفته است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که استان چهار محال بختیاری از بالاترین آمار خط فقر و بحران زیستی روبروست، یادآور شد: در صورت عدم مطالبه گری و میدان داری طلاب و فضلا، مخالفان و دشمنان ملت با سوء استفاده از این مسائل چالش های جدی را برای منطقه ایجاد خواهند کرد.

حجت الاسلام جعفری ضمن تاکید بر اهمیت تعریف اولویت ها برای پیگیری امورات استانی خاطرنشان کرد: آب نخستین محور و معضل استان است؛ چراکه نیمی از مردم استان با مشکلات آب شرب مواجه اند و طرحی برای پایداری آب شرب استان ارائه و عملیاتی نشده است.

وی ضمن اشاره به فقدان تعریف مدل‌های توسعه پایدار، به طرح های انتقال آب استان به دیگر مناطق انتقاد کرد و یادآورشد: متاسفانه نظام مقدس اسلامی تاوان بی تدبیری مسئولین را می دهد؛ توسعه کشاورزی در اقلیمی که ظرفیت توسعه ندارد، آسیب های فراوانی را بر هدررفت منابع ایجاد نموده است؛ چراکه هر اقلیمی از ظرفیت خاصی برخوردار است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بعد از انقلاب کشاورزی کشور توسعه‌ای ۶ برابری داشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه طرح های ارائه شده عموما متناقض اجرا می شوند؛ آب شرب خط قرمز نظام اسلامی است که باید جایگاه ویژه ای برای آن قائل بود و کشاورزی و صنعت در اولویت بعدی قرار می گیرد.

وی بر دغدغه نمایندگان مجلس استان نسبت به مشکلات و نیازهای مردم اشاره کرد و ابراز داشت: گفتمان جمهوری اسلامی گفتمان عدالت است؛ لذا بر تمام مسئولان کشور لازم است تا بر محوریت گفتمان انقلاب اسلامی قدم برداشته، تصمیمات اتخاذی را ناظر به حل دغدغه و مشکلات مردم در پیش گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری بر اهمیت احقاق حق استان چهارمحال و بختیاری و تعمین آب شرب تمام روستای استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: نیاز است تا آب مورد نیاز قطب های صنعتی و کشاورزی دشت‌های استان تامین گردد.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.