• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن:

افزایش پروژه‌های ساختمانی خیریه امام حسین علیه السلام/۱۱۰۰ پرونده مددجویی نیازمند رسیدگی است

  • کد خبر : 6723
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
افزایش پروژه‌های ساختمانی خیریه امام حسین علیه السلام/۱۱۰۰ پرونده مددجویی نیازمند رسیدگی است
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن گفت: توسعه فعالیت‌های این موسسه خیریه در حوزه ساخت و ساز در دستور کار است.

به گزارش ریاح، حسینعلی صرافان مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین علیه السلام در گردهمایی صمیمانه همراهان این موسسه خیریه با عنوان «خانه خورشید» که در محل پروژه ساختمانی شهرک امام حسین علیه السلام برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان این برنامه اظهار داشت: نیاز خیران برای کمک کردن خیلی بیشتر از نیاز نیازمندان است.

حدود چهار دهه از عمر خیریه امام حسین علیه السلام می‌گذرد، دوره‌های مختلف و فراز و نشیب‌های زیادی درا پشت سرگذاشته است اما طی دو سال گذشته پویایی بیشتری را به ویژه در حوزه ساخت و ساز داشته است.

رسم در خیریه امام حسین علیه السلام برای جمع آوری کمک های خیرین حضور خیران هر صبح چهارشنبه در خیریه بوده است، در هر جلسه حدود ۶۰ نفر از خیران حضور یافته و مشکلات مددجویان را برطرف می کردند.

این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا علی رغم عدم برگزاری جلسات صبح چهارشنبه این اقدام در فضای مجازی دنبال شد و در این فضا شاهد حضور بیش از یک هزار نفری خیران در هر جلسه مجازی هستیم.

همچنین مهدی رقایی، قائم مقام موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن نیز در ادامه این برنامه ضمن قدردانی از حضور خیران در این گردهمایی با بیان اینکه طی دو سال گذشته  در کنار رسیدگی به امور مددجویان پروژه‌های ساختمانی را نیز در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: در سال گذشته چهار میلیارد تومان از بودجه خیریه در بخش ساخت و ساز هزینه شد که حاصل آن ساخت مجموعه ۱۴ واحدی شهرک امام حسین علیه السلام، خرید اقساطی زمین در بهارستان و خرید زمین در شهر قهجاورستان بوده است.

برای سال جاری آغاز عملیات اجرایی پروژه ۷۰ واحدی را در دستور کار داریم، این پروژه‌ها در قهجاورستان و بهارستان اجرایی خواهد شد.

از شهریور سال گذشته پذیرش مددجویان به صورت غیر حضوری انجام می‌شود، در سال گذشته حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند که ۵۰۰ نفر را ساماندهی و ۶۰۰ نفر در صف انتظار هستند.

در سال جاری نیز تاکنون ۴۰۰ نفر برای دریافت کمک ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم این پرونده ها تا پایان سال جاری ساماندهی شود.

طرح‌هایی نیز برای شناخته شدن خیریه در دستور کار داریم، در این زمینه از ظرفیت قلک برای کودکان و بزرگسالان استفاده کرده ایم که این امر در کنار معرفی خیریه می‌تواند ابزاری برای افزایش درآمد نیز باشد.

باتوجه به برگزاری روضه‌های خانگی در محرم و صفر امسال همچون سال گذشته و در سال گذشته این طرح در ۶۰ خانه برگزار شد و امسال اجرای این طرح در یک هزار و ۴۰۰ منرل مسکونی را در دستور کار داریم.

باتوجه به راه‌اندازی بخش بانوان موسسه خیریه امام حسین علیه السلام، در سال جاری عزم خود را برای همکاری بیشتر بانوان خیر اصفهان با این موسسه خیریه جزم کرده‌ایم و تاکنون استقبال خوبی نیز از این بخش شده است.

همچنین علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور نیز در حاشیه این مراسم به آشنایی ۱۰ ساله خود با موسسه خیریه امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: البته توفیق همراهی منظم با این موسسه خیریه را ندارم اما بر این باورم اگر مختصر  لطفی خداوند به من داشته حضور در جلسات موضوعی این موسسه خیریه است.

با خیریه‌های زیادی در اصفهان در ارتباط هستم، اما جنس این خیریه و رفتار آن کاملا متفاوت است، کمتر کسی در این شرایط به سراغ نیاز مشکن مددجویان می‌رود و این امر اراده آهنین می‌خواهد چرا که مسکن بار سنگینی دارد و مردان مردی میخواهد  که در این موسسه خیریه سالهاست در کنار مردم هستند.

اغلب موارد توان دیدن فیلم های خیریه را ندارم، در برخی اوقات این فیلم ها چند روز ذهنم را درگیر می کند اما بر این باورم که این اتفاق باید رخ دهد، باید کار خیر را بسط دهیم.

ضمن قدردانی از همت بلند مسئولان موسسه خیریه امام حسین علیه السلام، کلبه‌های مهربانی که توسط این موسسه خیریه ساخه می‌شود تا ابد در روح شهر جاری خواهد بود و دعای خیر مردم همواره توشه راه خیران و کارکنان این موسسه خیریه است.

کمک به حل مشکل مسکن دو خانواده در هر هفته توفیق بزرگی است که خداوند به خیران این موسسه خیریه داده است، ساخت مجموعه‌های مسکونی با کیفیت بالا نیز از دیگر اقدامات شایسته این موسسه خیریه است و امیدواریم خانه های خورشید مهربانی این خیریه هر روز بیشتر شود.

آرین فر، یکی از بانوان مددجوی موسسه خیریه بوده است، او که امروز به عنوان یک کارآفرین برتر  در صنعت کیک و شیرینی در این گردهمایی حضور یافته به همه کسانی که در این شهر دچار مشکل و به ویژه در حوزه مسکن هستند، می‌گوید: توصیه می‌کنم به این افراد که خودشان باید تلاش کنند، یاری بطلبند، در این شرایط کسی نمی آید در خانه نیازمندان را بزند، خودشان باید برای بهبود شرایط تلاش کنند.

این بانوی کارآفرین اصفهان استفاده از ظرفیت موسسه خیریه امام حسین علیه السلام برای حل مشکل مسکن را به افراد نیازمند توصیه کرد و ادامه داد: این موسسه خیریه برکات زیادی دارد، ارتباطات خوب مسئولان این خیریه با دیگر خیریه ها می‌تواند در چند بعد به نیازمندان کمک کند.

او با بیان اینکه افراد نیازمند باید همواره درصدد پیشرفت باشند، گفت: هر کسی که در این راه موفق شد وظیفه خود بداند که به دیگر نیازمند را مهارت خوب زندگی کردن به روش‌های مختلف را آموزش دهد تا بتوان جامعهای عاری از نیازمند داشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6723
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن
  • 188 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.