• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

افزایش میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی به ۱۰ سال

  • کد خبر : 8530
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
افزایش میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی به ۱۰ سال
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حذف کمک‌های دولت در زمینه حمل و نقل عمومی در بودجه 1401 گفت:در سال‌های اخیر میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی که به ۴ سال رسیده بود به ۱۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش ریاح، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور استاندار اصفهان، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) و گرامی‌داشت روز ملی ایمنی برابر زلزله و بلایای طبیعی اظهار داشت: کشور ما کشوری است که در مواجهه با بلایای طبیعی است اما در سال‌های اخیر با توجه به اقداماتی که شده است، در زلزله‌ها که معمولاً در روستاها اتفاق می‌افتاد تلفات کمتری داشتیم.

وی ادامه داد: امروزه با پدیده جدیدی هم در برخی کلان شهرها به ویژه اصفهان مواجه شدیم که فرونشست ناشی از خشکسالی است و چه بسا معضلات آن از زلزله کمتر نباشد.

نورصالحی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ که اخیرا توسط دولت تقدیم مجلس شده است، تصریح کرد: اغلب کمک‌ها و حمایت‌‌های دولت به خصوص در زمینه حمل‌ونقل عمومی، مترو،‌ خرید اتوبوس و… که آن هم به صورت اوراق مشارکتی که دولت تضمین می‌کرد بود، در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است و ۱۰۰ درصد تأمین آن به عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: در کلانشهرهایی نظیر اصفهان که از آن به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور یاد می‌شود، عدم توجه به حمل‌ونقل عمومی، فشار به مردم را در نتیجه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر که احتمالا گرانی باعث شد تا مدیران به این حوزه توجه کمتری داشته باشند، میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی که به ۴ سال رسیده بود به ۱۰ سال افزایش یافته است و آلایندگی آن می‌تواند مزید بر علت باشد.

نورصالحی تصریح کرد: زمانی بود که دولت و وزارت ۸۷.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را پرداخت می‌کرد که آن زمان قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود اما رفته رفته این کمک کاهش پیدا کرده تا جایی که در سال‌های اخیر دولت فقط پنجاه درصد اوراق مشارکت را تضمین می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز قیمت اتوبوس حدود شش میلیارد تومان است، افزود: حذف کمک‌های دولت باعث می‌شود که فشار به مردم وارد شود یا اینکه به دلیل انصراف از خرید اتوبوس آلایندگی بیشتر به وجود آید.

وی هم‌چنین اضافه کرد: تلاش کلان شهرها این است که کمک‌ها حداقل به همان میزان سال ۱۴۰۰ در بودجه در نظر گرفته شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: مواردی در حوزه‌های مختلف شهر در قالب نامه ۴۵ بندی تنظیم شده و به استاندار تقدیم می‌شود که شامل نکات مختلفی از قبیل گردشگری، کسب و کار، آلودگی، آب و هوا و…. است؛ این مشکلات مختلف اولویت ما هم است ولی کمک استاندار هم در این مسیر اهمیت دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.