• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

افزایش برداشت های غیر مجاز با انتشار اپلیکیشن جعلی خدمات دولتی

  • کد خبر : 14288
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
افزایش برداشت های غیر مجاز با انتشار اپلیکیشن جعلی خدمات دولتی
رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص افزایش برداشت های غیر مجاز از حساب های شهروندان از طریق انتشار اپلیکیشن های جعلی خدمات دولتی، هشدار داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری طراحی اپلیکیشن های جعلی با عناوینی منتسب به برنامه های ارائه خدمات دولتی و سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک های حاوی لینک به شهروندان است.

وی افزود: نخستین گام جهت پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، عدم ورود به لینک های ناشناس و دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت های مرجع و مارکت های معتبر است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تایید کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران به بهانه های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه، سهام عدالت و… با ارسال پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود اپلیکیشن های ارائه خدمات شهروندان را ترغیب به نصب می‌کنند و با دریافت ‌مبالغی به عنوان کارمزد کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می کنند همچنین با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبان و پیامک ها دسترسی پیدا می کنند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد کلاهبرداری خود را گسترش می دهند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.