• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
ارتباطات؛

افتتاح ۱۰۵۰ طرح مخابراتی در اصفهان

  • کد خبر : 4894
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
افتتاح ۱۰۵۰ طرح مخابراتی در اصفهان
به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) ۱۰۵۰ پروژه مخابراتی و همراه اول با اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد ریال با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش ریاح، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در مراسمی که در مرکز مخابراتی فیض شهر اصفهان برگزار شد؛ به صورت ویدئو کنفرانس ، طرح های احداث سایت BTS  روستای دره بام فریدونشهر با اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در منطقه پشتکوه دوم این شهرستان، افزایش ظرفیت پهنای باند ارتباطی در روستای مالواجرد از توابع اصفهان و ۲۶۰ نقطه دیگر، واگذاری تلفن ثابت و باند پهن بر بستر FTTH در مسکن مهر شهر خور و سایت تلفن همراه پادنا -محور زمان کهریز به خسرو شیرین– را افتتاح کرد.

وی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط سخت کوشان مخابراتی، آثار  توسعه زیر ساختهای مخابراتی را در شرایط کرونایی مشهود دانست و گفت: در این یک سال شیوع کرونا دیدیم که اگر ما این توسعه های صورت گرفته  را نداشتیم؛ در رابطه با خدمات دولت الکترونیک، خدمات بخش خصوصی، مباحث آنلاین آموزش و پرورش و دانشگاه ها و کلیه خدمات اینترنتی به مشکل بر می خوردیم ولی هم اکنون کلیه این فعالیت ها با کمترین مشکل در بستر همان طرح های توسعه انجام می شود.

ضمن توجه ویژه دولت به توسعه ارتباطات روستایی، یکی از افتخارات ما این است که علی رغم انتقادات زیاد، در بحث توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی هیچ تفاوتی بین مردم شهری و روستایی قائل نشدیم و رونق کسب و کارهای نوپای روستایی از جمله فروش صنایع دستی در این شرایط از برکات همین توسعه هاست.

فضای مجازی دوبخش دارد که یک  بخش آن مربوط به فضای کسب و کار،  آموزش و… است و بخش دیگر مسائل جانبی است  که ما با آن آسیب ها مخالفیم ؛ ولی نکته مهم این است که ما به دلیل آسیب های کوچک فضای مجازی نباید از بقیه مزایای آن غافل شویم.

از سال ۹۲ تا کنون فعالیت های توسعه ای هیچ کدام از اپراتور ها متوقف نشده و امیدوارم این خدمت رسانی هرگز متوقف نشود که افتخار ما همین خدمتگزاری به مردم عزیز  است.

اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه  اصفهان، در این مراسم ضمن تبریک میلاد مولود کعبه حضرت علی (ع) و  خوشآمد گویی به حاضرین، ضمن اشاره به برخی از  افتخارات مخابرات استان گفت: مخابرات استان اصفهان نخستین شرکت مخابراتی در سطح کشور بوده است که در اواخر دهه هفتاد موفق به دریافت استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 گردیده و پس از آن نیز بارها جوایز مختلف مدیریتی و تندیسهای افتخار دریافت نموده است.

کسب رتبه  برتر ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در ۴ سال متوالی، وجود مجربترین پرسنل کشور بخصوص درحوزه های سیار، دیتا، NGN وIT، انجام مسئولیتهای اجتماعی، پیشرو بودن در ارایه خدمات FTTH و آمار بالای مشترکین تلفن ثابت،همراه و ADSL از دیگر افتخارات این مجموعه است.

از زحمات دولتمردان و حمایت ایشان در توسعه زیرساختهای مخابراتی در استان قدردانی کرده و آمار و میزان افزایش منصوبات و افزایش تعداد سرویسهای ارائه شده توسط مخابرات منطقه اصفهان در دولت تدبیر و امید در بین سالهای ۹۲ تا ۹۹ گویای افزایش قابل ملاحظه فیبر خانگی FTTH، توسعه سایتهای همراه اول و ارایه سرویس ۳G-4G به هم استانی های عزیز است.

با توجه به مقایسه شاخصهای مخابراتی استان اصفهان و کشور، این مقایسه نشان دهنده رشد مطلوب  زیرساختهای ارتباطی دراستان در برخی از شاخصهای مهم ارتباطی  است و به عنوان مثال مخابرات استان در سال ۹۹ با دایر نمودن  نزدیک به ۶۰ هزار تلفن ثابت  باز هم نشان داد که در شرایط کنونی نیز توانسته است به انتظارات مشترکین پاسخ مثبت دهد.

مصرف روزانه ۶۰۰ ترابایت اینترنت باند پهن توسط مشتریان مخابرات استان به مثابه جلوه های روشنی از رضایتمندی مردم  از مخابرات است و درصورتی که مخابرات استان بتواند با حمایت تمام عوامل شهری و شهرداری ها، فاصله مصرف کنندگان  را با نودهای  فعال باند پهن نزدیکتر کند و زیرساخت دسترسی مردم را هر چه بیشتر به سمت فناوری های مبتنی بر فیبر ببرد؛ آنگاه شرکتهای ارائه کننده سرویس (Servco) می توانند براحتی سرویسهای باند پهن  خود را از طریق زیرساختهای مخابراتی به مردم برسانند.

وجود زیرساختهای فیبر نوری در استان بسیار مهم است و وجود  ۴۷۵۷ کیلومتر فیبر شهری و ۲۷۱۵ کیلومتر فیبر روستایی، با حمایت ۳۲۰۰ کیلومتر فیبر بین شهری، ستون فقرات ارتباطی استان اصفهان را  قوی و مستحکم  نموده و شبکه انتقال استان اصفهان با این پشتوانه مناسب فیبر نوری، آماده جابجا نمودن ترافیک اپراتورهای ثابت و سیار  در استان و در مرکز کشور می باشد.

زیرساختهای ارتباطی ثابت و سیار استان به همراه  وجود ارتباطات روستایی،  نشان دهنده همت مدیران و کارکنان مخابرات  استان در سنوات قبل در گسترش عدالت ارتباطی می باشد.

گفتنی است در این مراسم ، عباس رضایی استاندار اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، حسین سیستانی فرماندار شهر اصفهان، ابراهیم یافتیان عضو هیات مدیره مخابرات ایران، مهدی حیدری زاده مشاور امور استانهای مدیرعامل، جعفر مطلب زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، حمید باقری مدیر کل اداره پست استان و جمعی از کارکنان مخابرات استان حضور داشتند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.