• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان

  • کد خبر : 13006
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: به منظور تلفیق دقت دانشگاه و سرعت صنعت در نظر داریم که اصفهان را به قطب نوآوری کشور تبدیل کنیم که دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند محور این قطب باشد.

به گزارش ریاح نیوز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: هدف امام خمینی(ره) از انقلاب، فقط تغییر رژیم نبود بلکه هدف ایشان پایه‌گذاری یک تمدن نوین ایرانی اسلامی بود.

وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته انقلاب اسلامی اتفاقات بسیاری را رقم زده که در جهان مطرح شده است اما همچنان با نقطه آرمانی انقلاب فاصله داریم؛ در همین راستا یکی از راه‌های رسیدن به تمدن اسلامی می‌تواند چنین اقداماتی باشد که به این دلیل به دانشگاه ورود کردیم.

طیب‌نیا افزود: قریب به ۴۲ درصد از سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، کمتراز یک میلیارد تومان است و این موضوع یعنی درخصوص نوآوری کار جدی انجام نگرفته است و لازم است که سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فولاد مبارکه جای خود را در صنعت باز کرده است، گفت: برای رسیدن به شعار تمدن ایرانی-اسلامی ماموریت سنگینی را برای فولاد مبارکه قرار داده‌ایم و لازم است که فولاد مبارکه نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر رسیدن به این هدف داشته باشد.

وی ادامه داد: حفظ جایگاه برتر در شرکت‌های فعال در کشور و رسیدن به جمع ۲۵۰ شرکت برتر دنیا از هدف‌های فولاد مبارکه برای آینده است که در این مسیر به توسعه متوازن نیازمندیم.

طیب‌نیا با اشاره به هدف‌گذاری در حوزه نوآوری صنعت گفت: اگر فولاد مبارکه هم‌راستا با توسعه متوازن پیش نرود، به این هدف‌ها نمی‌رسد از طرف دیگر ۵۰ درصد از منابع پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان رقم خورده است که این رقم عدد بالایی نیست اما ما گذر از نوآوری سنتی به نوآوری مدرن را درنظر داریم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع متخصصان فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک بنگاه اقتصادی صرفا هدف توسعه مرزهای دانش را ندارد و برای حضور در دانشگاه نیز نگاه اقتصادی دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد نوآور، افزود: با اقتصاد نوآور، نیازها و دغدغه‌های مادی و معنوی صنعت و دانشگاه برطرف می‌شود و به منظور تلفیق دقت دانشگاه و سرعت صنعت در نظر داریم که اصفهان را به قطب نوآوری کشور تبدیل کنیم و دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند محور این قطب باشد.

طیب‌نیا تصریح کرد: هدف‌گذاری کردیم که به ۰/۵ درصد درآمدها از طریق حوزه تحقیق و توسعه و نوآوری برسیم و این عدد در سال ۱۴۱۰ به ۱/۵ درصد برسد.

یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه نیز در این مراسم با اشاره به الگو شدن این حرکت برای ارتباط صنایع و دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: همیشه برایمان سوال پیش آمده که چرا در خارج کشور ارتباطات به خلق ثروت می‌رسد اما در داخل کشور این اتفاق رخ نمی‌دهد و به همین منظور از سال گذشته شروع به برنامه‌ریزی کردیم تا مدل رشد زیست بوم فناوری در فولاد مبارکه را تدوین کنیم و سعی کردیم هویت‌های مختلف درون این زیست بوم را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اهمیت هویت دانشگاه، افزود: این عنصر نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و متخصصان دارد و برای خلق ثروت لازم است که ارتباط جدی بین مراکز صنعتی نیازمند و دانشگاه ایجاد شود.

 پالیزدار با اشاره به نزدیک شدن فاصله فیزیکی صنعت و دانشگاه گفت: در همین راستا یکی از پایه‌های این زیست‌بوم را با عنوان مرکز نوآوری در دانشگاه آوردیم و تلاش کردیم که از دل صنعت، روندها را اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه ادامه داد: سعی کردیم نیاز آینده صنعت را با دانشگاه به اشتراک بگذاریم و آینده‌ای را به تصویر بکشیم که در این مسیر بتوانند به خلق ثروت برسند و همین مسأله رسالت کلی مراکز نوآوری دانشگاهی فولاد مبارکه است.

وی افزود: مبنایی را پایه گذاشتیم تا بتوانیم با استقرار شتاب‌دهنده در دانشگاه، هسته‌های فناوری را از دل دانشگاه بیرون بیاوریم و همچنین تعهداتی که طی ۶ ماه گذشته داشتیم، با همکاری‌های دانشگاه محقق شد و براساس برنامه جلو رفتیم و امیدواریم سال آینده شاهد ۱۰ هسته پژوهشی در دانشگاه باشیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.