• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مذهبی

افتتاح بزرگترین زائرسرای کشور در میرجاوه

  • کد خبر : 7881
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
افتتاح بزرگترین زائرسرای کشور در میرجاوه
بزرگترین زائر‌سرای کشور با ظرفیت پذیرایی از 3000 نفر به همت آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه احداث و امروز با حضور حجت‌الاسلام مروی تولیت این آستان نورانی افتتاح شد.

به گزارش ریاح، بزرگترین زائر‌سرای کشور به همت آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه احداث و امروز با حضور حجت‌الاسلام مروی تولیت این آستان نورانی افتتاح شد.

با توجه به سختی‌های فراوان زائران پاکستانی خصوصاً در ایام اربعین حسینی، آستان قدس رضوی این زائرسرا را برای خدمت به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه احداث کرد.

زائرسرای میرجاوه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و با ۵۱۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شده که از بهترین امکانات خدماتی و رفاهی برخوردار است. آستان قدس رضوی تا پیش از این ۲۲ زائر‌سرای بین‌راهی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی کرده است.

افتتاح بیست‌وسومین زائر‌سرای رضوی در مرز میرجاوه

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه که امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) را امری بسیار پسندیده و توصیه‌شده معرفی و اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که موفق به احداث بیست و سومین مجتمع بین‌راهی آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه برای خدمت‌رسانی به مهمان حضرت رضا (ع) شدیم.

وی اضافه کرد: این زائرسرا به زائرانی که از کشور پاکستان با رنج و مشقت فراوان برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج (ع) وارد ایران اسلامی می‌شوند، خدمت‌رسانی خواهد کرد.

احداث زائر‌سرا برای خدمت به زوار پاکستانی

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: امروز این زائران سرا با امکانات رفاهی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی به بهره‌برداری می‌رسد تا زائران این کشور در این مجتمع خستگی‌ راه را از تن بزدایند و باانرژی مضاعف برای تشرف به مشهد مقدس ادامه مسیر دهند.

در تکریم زائران حضرت رضا (ع) ملیت، قوم، زبان، مذهب، فقیر و غنی تفاوتی ندارد

وی با بیان اینکه این مجتمع میان راهی باهمت آستان قدس و همکاری مسئولان استان سیستان و بلوچستان احداث شده است، تصریح کرد: در تکریم زائران حضرت رضا (ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب، فقیر و غنی بودن زائر برای آستان قدس رضوی تفاوتی ندارد و هرکسی در زائرسرای امام رضا (ع) پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو وظیفه ما است.

حجت‌الاسلام‌ مروی با تأکید بر اینکه خادمان رضوی باید در نهایت کرامت و بزرگواری خدمت‌گزار زائران باشند، گفت: خادمیاران رضوی استان سیستان و بلوچستان که عهده‌دار اداره این زائرسرا هستند باید خدمت در این مکان مقدس را همچون خدمت در حرم امام رضا (ع) بدانند.

تفاوتی میان زائر‌سرا و حرم امام رضا (ع) در خدمت‌رسانی نیست

وی افزود: هیچ تفاوتی میان خدمت در این زائرسرا با حرم مطهر نیست، اینجا نیز همانند بارگاه ملکوتی رضوی زائران و مهمانان حضرت رضا (ع) قدم می‌گذارند و بستر خدمت به زائران در این مکان نیز همچون حرم مطهر فراهم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ضمن توصیه به خادمیاران رضوی برای مغتنم شمردن فرصت کم‌نظیر خدمتگزاری به زائران حضرت رضا (ع) و تلاش برای بهره‌مندی از روحانیت این توفیق الهی، ابراز کرد: خدمت به زائران حضرت رضا (ع) توفیقی بزرگ و کرامتی عظیم از سوی پروردگار متعال است که برخوردار شوندگان از آن باید پیوسته شاکر این نعمت باشند و همواره حضرت رضا (ع) را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند.

وی گفت: خادمیاران رضوی باید مراقب باشند که خدمت در این زائرسرا به امری عادی مبدل نشود و همواره تلاش کننده تا زائران حضرت رضا (ع) در بیان و عمل درنهایت احترام موردتکریم قرار بگیرند.

مروی: مردم منطقه هم باید از خدمات زائر‌سرا بهره‌مند شوند

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تأکید بر اینکه زائرسرا میرجاوه باید به‌گونه‌ای اداره شود که مردم منطقه نیز از امکانات آن بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که در کنار زائران، مجاوران این مکان مقدس نیز از امکانات این زائرسرا به‌گونه‌ای بهره‌‎مند شوند.

امکان پذیرایی از ۳ هزار‌نفر در روز در زائرسرای میرجاوه

وی با بیان اینکه زائرسرای امام رضا (ع) در منطقه مرزی میرجاوه ظرفیت میزبانی از ۳ هزار نفر را به‌طور هم‌زمان دارد، عنوان کرد: خدمت به زائران بارگاه مقدس حضرت رضا (ع) از رئوس برنامه‌های آستان قدس رضوی است، لذا خدمت‌رسانی به زائران را از مبدأ تا مقصد به میزان امکانات و مقدورات وظیفه خود می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: آستان قدس رضوی خدمت به زائران حضرت رضا (ع) را تنها محدود به حرم مطهر و صحن و سرای رضوی نمی‌داند و تا آنجا که مقدور باشد برای زائران عزیز امکانات و مجتمع‌های میان راهی فراهم خواهیم ساخت تا از امکانات اولیه رفاهی بهره‌مند باشند.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.