• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

اغتشاشات رفتار دوگانه دشمن را در قبال ایران عیان کرد/شعار حمایت سر می‌دهند و دارو تحریم می‌کنند

  • کد خبر : 11838
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۱
اغتشاشات رفتار دوگانه دشمن را در قبال ایران عیان کرد/شعار حمایت سر می‌دهند و دارو تحریم می‌کنند
امام جمعه موقت اصفهان گفت: ملت ایران دوگانگی فراوانی را از دشمن دیدند که تحریم‌ها به شدت اضافه می‌شود و اجازه ورود دارو را نمی‌دهند.

به گزارش ریاح نیوز، آیت‌اله سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: تقوا حافظ انسان در دنیا و آخرت است، ایمان راهکار به دست آوردن تقوا است؛ هرچقدر ایمان به پروردگار، معاد و روز قیامت در وجود ما بیشتر شود، رعایت حدود الهی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۵ آبان به روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری شده است، عملیات محرم حدود هزار و ۲۵۰ شهید داشت تا این عملیات به پیروزی رسید، ۷۵۰ شهید متعلق به اصفهان است که ۳۷۰ نفر را مردم اصفهان در یک روز تشییع و تدفین کردند.

مهدوی خاطرنشان کرد: تجهیز ۳۷۰ شهید در یک روز کار سختی بود اما با همکاری همه مردم این اتفاق به خوبی انجام شد، مهرداد عزیز‌الهی نوجوان که از شهدای عملیات کربلای ۴ است، در آن روز سخنرانی کرد، وی از لزوم حضور در جبهه‌های جنگ صحبت کرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ۲۵ آبان سال ۶۱ حماسه بی‌نظیری در تاریخ اسلام است
همکاری همه مردم ۲۵ آبان را در ذهن‌ها ماندگار کرد، این حماسه هویت مردم اصفهان است، در روز ۲۵ آبان همه مردم آمده بودند، با پای خودشان شهر را لرزاندند اما خودشان استوار ایستادند.

وی افزود: مردم حرکت انقلاب را فراموش نکنند، صاحبان اصلی انقلاب خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم و شهدای امنیت هستند و نخواهند گذاشت انقلاب کوچکترین انحرافی را پیدا کند.

مهدوی همچنین بیان داشت: ملت ایران عهده بسته‌اند که تا پای جان از ارزش‌های انقلاب حمایت کنند و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) تسلیم کنند.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: اصفهان شهر علم، دیانت، ایثار و شهادت است، تعداد کتابخانه‌های اصفهان در بین شهرهای کشور بیشتر است، یک دهم شهدای کل دفاع مقدس مربوط به اصفهان است، بزرگ‌ترها در جهاد تبیین برای دانش‌آموزان حقایق را بیان کنند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت: بیش از ۶۰ درصد اخبار رسانه‌های خارجی در این جنگ روانی دروغ است و اعتبار از دست رفته خود را بیشتر از پیش از دست دادند، در چنین ایامی بیشتر به رعایت تقوا نیاز داریم.

مهدوی همچنین عنوان کرد: افراد آشوبگر، کسانی که اموال مردم و بیت‌المال را تخریب می‌کنند یا توهین می‌کنند، نمی‌توانند ایمان داشته باشند، در کنار تقوا به صبر نیاز است، تقوا در مرحله اجرا و عمل به صبر نیاز دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته بسیج گفت: اگر ملت ایران عزت، شوکت، قدرت، استقلال و آزادگی دارد، نتیجه صبر و استقامت و جان‌فشانی بسیجیان است که در آحاد ملت و قشرهای مختلف وجود دارند.

وی افزود:اصفهان در این هفته عزادار یک عملیات تروریستی است که ۳ شهید و تعدادی مجروح را به جا گذاشت، البته برخی شهرهای دیگر نیز عزادار هستند، قبلا هم عملیات تروریستی شاه چراغ و مکان‌های دیگر رخ داد و شهدایی را تقدیم کردیم و ضمانتی برای بقای انقلاب در این زمان شد.


مهدوی تصریح کرد: دشمن جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، زمانی جنگ سیاسی یا اقتصادی داشتیم اما اکنون جنگی داریم که عملیات تروریستی، جنگ فکری و رسانه‌ای و تحریم‌ها را به میدان آورده است؛ ۷۴ رسانه خارجی و وابسته به بنگاه‌های دشمن در حال کار هستند، حدود ۱۵۰ کشور علیه ایران بسیج شده‌اند، البته آمریکا، صهیونیست‌ها و بعضی کشورهای گاو شیرده در رأس هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان‌ این‌که در این جنگ ترکیبی لازم است، دفاع و مقاومت ترکیبی داشته باشیم، گفت: مسؤولان سعی کنند با جدیت به فکر رفاه و مشکلات اقتصادی مردم باشند، باید با هوشیاری و بصیرت، اخبار صادقانه و دست اول را بدانیم و تبیین کنیم، وقتی می‌خواهند جلوی پیشرفت علمی ما‌ را بگیرند، اساتید و دانشجویان باید برای پیشرفت ایران تحصیل علم‌ را دنبال کنند و ایران را به عنوان قطب اصلی علمی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دشمنان می‌خواهند پرچم ایران را به زمین بزنند، ملت ایران باید با هوشیاری این پرچم را با عزت به اهتزاز دربیاورد؛ وقتی دشمن می‌خواهد اعتراض را به اغتشاش تبدیل کند، مسؤولان صحبت افرادی که حقشان ضایع شده را گوش دهند و پاسخگوی شبهات باشند.

مهدوی همچنین بیان داشت: وقتی رسانه‌های خارجی شایعه‌پراکنی می‌کند، دولت باید جدیت در ایجاد شبکه داخلی داشته باشد، وقتی دشمن سعی در تفرقه دارد، باید با حفظ اتحاد و یکپارچگی انسجام ملی را تقویت کنیم؛ وقتی دشمن، عمود انقلاب، رهبری را نشانه رفته است باید شیشه ولایت و حافظ نور ولایت باشیم و نور ولایت را به جامعه منتقل کنیم و نگذاریم فوت دشمنان نور ولایت را خاموش کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که دشمن ایمان و دین ما را نشانه گرفته است، گفت: باید با درایت و دقت سعی کنیم ایمان خودمان را با استدلال عقلی تقویت کنیم، دشمن اقتدار کشور ایران را برنمی‌تابد، نظام اسلامی و نیروهای امنیتی وظیفه دارند، اقتدار نظام و خودشان را به دشمن نشان دهند؛ قوه قضاییه باید در کنار این‌که با رحمت و عطوفت معترضان را آزاد می‌کند، با آشوبگران اصلی که جان و مال مردم را تهدید می‌کنند، با شدت برخورد کند.

وی با بیان این‌که ملت ایران دوگانگی فراوانی را از دشمن دیدند، تصریح کرد: تحریم‌ها به شدت اضافه می‌شود، برای ملت اشک تمساح می‌ریزند اما اجازه ورود دارو که نیاز بیماران است، را نمی‌دهند، صحبت دفاع از امنیت می‌کنند اما از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کنند، ادعای مدافع آزادی دارند اما در مذاکرات به دنبال تسلیم ایران هستند؛ به دنبال امنیت ایران هستند اما از آشوبگران داخلی دفاع کرده و اسلحه به دست آن‌ها می‌رسانند.

مهدوی در پایان گفت: دشمنان در ظاهر مدافع اقتصاد ملت هستند اما تهدید می‌کنند که مغازه‌ها را ببندید، مدعی دفاع از حقوق زنان هستند اما ترویج بی‌حیایی و بی‌بندوباری را می‌کنند و خلاف عقل عمل می‌کنند؛ ملت ایران با دیدن این صحنه‌ها بصیرتر از قبل خواهد شد و نقشه‌های دشمنان را برآب خواهد کرد.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.