• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اعطای پروانه کارشناسی در سازمان قضائی نیروهای مسلح به هزار نفر از کارشناسان فراجا

  • کد خبر : 11668
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
اعطای پروانه کارشناسی در سازمان قضائی نیروهای مسلح به هزار نفر از کارشناسان فراجا
معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اعطای پروانه فعالیت کارشناسی رسمی در سازمان قضائی نیروهای مسلح به هزار نفر از کارشناسان این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز ، سردار خسرو اسکندری معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا در آئین تحلیف و اعطای پروانه فعالیت کارشناسی کارشناسان انتظامی استان اصفهان در سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: از هزار و ۵۰۰ سهمیه ای که برای فعالیت کارشناسی به فراجا اختصاص یافته بود تا به امروز موفق شدیم هزار پروانه برای کارشناسان انتظامی دریافت کنیم که این رقم بسیار بالایی است و از این نظر در بین نیروهای مسلح پیشتاز هستیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با شناسایی افراد واجد شرایط و با صلاحیت بتوانیم سهمیه باقیمانده را نیز تکمیل کرده و پروانه فعالیت رسمی کارشناسی در سازمان قضائی نیروهای مسلح را برای آنان دریافت کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا ادامه داد: در استان اصفهان ۶۱ سهمیه به فرماندهی انتظامی این استان اختصاص یافته بود که ۳۱ نفر جذب شدند و امروز مراسم تحلیف آنها برگزار و پروانه فعالیت رسمی کارشناسی خود در سازمان قضائی نیروهای مسلح را دریافت می کنند.

وی مورد وثوق بودن برای قاضی، تسلط، مهارت، تخصص و حرفه ای بودن در رشته مورد نظر را از ویژگی های کارشناسان نظامی و انتظامی برشمرد و اظهار داشت: این کارشناسان موظف هستند پس از مطالعه دقیق پرونده، نظر کارشناسی خود را به صورت صریح، شفاف و بدور از هرگونه ابهامی اعلام کنند. البته این نظر کارشناسی بایستی قاطع و منجز، مستند و مستدل و در حیطه و محدوده قرار کارشناسی که قاضی برای آنها صادر کرده باشد.

سردار اسکندری با بیان اینکه امروز بیشتر کارشناسان فراجا در کانون کارشناسان دستگاه قضائی زبانزد هستند گفت: به عنوان مثال رئیس کانون کارشناسان قضائی یکی از استان ها در دیدار با من عنوان کرد که ما در حوزه مالی فردی متخصص تر و حرفه ای تر از کارشناس انتظامی که در این استان پروانه فعالیت دریافت کرده، نداریم.

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا، یکی از عواملی که باعث عدالت در رای قاضی می شود را نظر کارشناسی ارائه شده به او اعلام کرد و اظهار داشت: بنابر این از کارشناسان انتظار می رود نظر کارشناسی خود را با رعایت تمام جهات شرعی و قانونی و به صورت مستدل ، قاطع ، صریح ، روشن و بدون ابهام تنظیم و به قاضی ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آمار جرایم در سطح نیروهای مسلح  را بسیار پایین و صحت عمل آنان را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: ورودی و خروجی پرونده ها در ضابطان نظامی و در سازمان قضائی نیروهای مسلح حاکی از این است که صحت عمل در نیروهای مسلح بسیار بالا است.

سردار اسکندری بخش مهمی  از صحت عمل نیروهای مسلح را حاصل رویکرد پیشگیرانه سازمان های قضائی نیروهای مسلح در سراسر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان قضائی نیروهای مسلح با اقدامات پیشگرانه و روش های مطالعاتی و تحقیقاتی خود تلاش می کند تا عوامل ناهنجاری در نیروهای مسلح را شناسایی و از بین ببرد تا زمینه ظهور و بروز تخلفات و جرایم در بین این نیروها فراهم نشود که جا دارد تا از این نگاه و رویکرد سازمان قضائی تشکر و قدردانی کنم.

فراجا، افتخار نیروهای مسلح است

محسن بنیمی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان هم در این مراسم، حفظ اقتدار نیروهای مسلح را از مهمترین عوامل ایجاد امنیت در کشور برشمرد و اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان قضائی نیروهای مسلح هم پیشگیری از وقوع جرم در بین این نیروها است و در این خصوص سرمایه گذاری کلانی صورت گرفته تا هیچ گونه جرم و تخلفی در بین نیروهای مسلح رخ ندهد و شأن آنها در جامعه حفظ شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح همواره در کنار مردم بودند افزود: هرجایی که مردم به کمک نیاز داشتند مانند سیل، زلزله و حتی در زمان انتشار شیوع ویروس کرونا هم نیروهای مسلح سوای ماموریت خود به صحنه آمده و به آنان کمک کردند که بایستی این ظرفیت بزرگ را مغتنم بشماریم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان، فراجا را افتخار نیروهای مسلح کشور عنوان کرد و گفت: نیروهای فراجا در عین اقتداری که داشتند در آشوب های اخیر مظلوم واقع شدند و آسیب ها و صدمات فراوانی را تحمل کردند و عده ای از این عزیزان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند و امروز وظیفه همه مسئولان است که از نیروهای مسلح به ویژه نیروهای فراجا حمایت کنند تا این عزیزان بتوانند با انگیزه و روحیه و توان مضاعف تری امنیت و اقتدار کشور را حفظ کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ۳۱ نفراز کارشناسان فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حضور معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان سوگند نامه خود را قرائت کرده و پروانه های فعالیت رسمی کارشناسی خود را دریافت کردند.

انتهای خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11668

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.