• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
رئیس کل دادگستری کل استان اصفهان:

اعطای مرخصی ویژه ماه رمضان به زندانیان استان اصفهان

  • کد خبر : 6123
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
اعطای مرخصی ویژه ماه رمضان به زندانیان استان اصفهان
رئیس گل دادگستری استان اصفهان گفت: اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارد و ضروری است قضات اهتمام ویژه جهت بهره‌مندی حداکثری از این بخشنامه و اجرای مفاد آن را به عمل آورند.

به گزارش ریاح به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری کل استان اصفهان در اولین جلسه کارگروه کاهش جمعیت زندانیان استان بر اجرای دقیق بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست و بر همین اساس ریاست محترم قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در ایام ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار داده‌اند و ضروری است قضات اهتمام ویژه جهت بهره‌مندی حداکثری از این بخشنامه و اجرای مفاد آن را به عمل آورند.

بر اساس این بخشنامه حتی زندانیانی که به تازگی از مرخصی استفاده و به زندان بازگشته‌اند نیز می‌توانند مشمول آن قرار گیرند.

دادستان‌ها و قضات سراسر استان همچنین دستورالعمل دادستانی کل کشور مبنی بر به کارگیری محکومان و زندانیان واجد شرایط را در دستگاه‌های مصرحه در این دستورالعمل را با همکاری مسؤولان و مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار خواهند داد.

گفتنی است، در این جلسه بر بازدید مستمر قضات از زندان‌ها جهت بررسی پرونده‌های زندانیان، دقت و نظارت بر صدور قرارهای منتهی به بازداشت و سایر موارد مهم در راستای کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.