• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

اعتراض حق مسلم دانشجویان است اما فحاشی پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 12064
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
اعتراض حق مسلم دانشجویان است اما فحاشی پذیرفتنی نیست
معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: اعتراض حق مسلم دانشجویان است اما فحاشی تعدادی در دانشگاه و استفاده از کلمات بی‌سابقه پذیرفتنی نیست، اگر اعتراض حق است جای فحاشی کجاست؟

به گزارش ریاح نیوز، در نشست تخصصی بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی که باحضور جمعی از بانوان کارآفرین و فعال فرهنگی و اجتماعی و به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان برگزار شد، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بزرگداشت هفته بسیج بیان کرد: در اینگونه جلسات «آزاداندیشی» ملاک اصلی است. در جمهوری اسلامی حتی در برابر مقام معظم رهبری نیز این اصل در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر ریشه یابی روانشناختی و اجتماعی اهمیت بسیاری دارد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و یافته های ما تایید می کند؛ فوت خانم مهسا امینی به تنهایی عامل اتفاقات اخیر نیست و اگر این موضوع رخ نمی داد باز هم شاهد اغتشاشات اخیر بودیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه حجاب در کشور ما قانون است، خاطر نشان کرد: باید در این موضوع اتفاق نظر داشته باشیم که رعایت حجاب در کشور قانون است بنابراین استفاده از برخی الفاظ در گفتمان مثل حجاب اجباری معنایی نخواهد داشت.

جان‌نثاری رعایت قانون را در همه کشورهای دنیا ضروری دانست و گفت: قانون حجاب را نباید با کلمه اجبار مترادف کرد چون هنگامی که قانون مترادف هرج‌ومرج قرار گیرد، زمینه برای بی قانونی‌های دیگر فراهم می‌شود و پشت حجاب اجباری نیز نقشه‌های دیگری پشت پنهان است.

وی در خصوص اعتراض در دانشگاه ها، تصریح کرد: اعتراض حق مسلم دانشجویان است اما فحاشی تعدادی در دانشگاه و استفاده از کلمات بی‌سابقه پذیرفتنی نیست، اگر اعتراض حق است جای فحاشی کجاست؟

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان قانون را پایه مدنیت دانست و افزود: افرادی که مسئول برقراری نظم جامعه هستند به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند اما دستگاه‌های فرهنگی نیز باید به وظیفه خود در قبال منتقدان حجاب اجباری عمل کنند که چادر از سر برخی بانوان می‌کشند.

جان نثاری در خصوص فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در زمینه ترویج حجاب ادامه داد: در طول سالیان گذشته فرایندی شکل گرفت که منجر به وضعیت کنونی شده است که نباید آن‌ را به گردن یکدیگر بیندازیم بلکه همه ما اطراف یک میز هستیم و باید برای نجات نسل جوان چاره‌اندیشی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان از فعالیت صدهاشبکه شکل گرفته در حوزه‌های مختلف برای ترویج بی‌حجابی در ایران خبر داد و تاکید کرد: امروز همه گسل‌ها فعال شده و تنها تعدادی جوان به خیابان نیامده‌اند بلکه روزانه صدها حمله سایبری به ایران صورت می‌گیرد اما کمتر به موفقیت دست می‌یابند.

جان‌نثاری با تاکید بر لزوم هویت‌سازی برای نسل جدید افزود: باید واقعیت‌های نادیده گرفته شده جامعه را برای نوجوانان و جوانان گفت بنابراین اصلاً نگران اغتشاشات نباشید زیرا با اینکه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته که هر روز بخشی را با فساد و تباهی بکشاند اما تنها موضوع نگران کننده مدارس هستند که در آنها نسل آینده باید به خوبی پرورش یابند.

وی افزود: تثبیت فرهنگ دینی نیازمند تلاش بسیار زیادی است، اطمینان داشته باشید که همه اقدامات لازم در حوزه مقابله انجام می‌شود از جمله شناسایی عوامل اصلی، رویارویی با دشمن، حملات سایبری و جلوگیری از کمبود مواد غذایی و غیره اما در حوزه فرهنگی حوصله نیاز است و مجاهدت و وجود افرادی هستیم که صبورانه و مجاهدانه کار کنند.

جان‌نثاری یکی از راهکارهای رویارویی با توطئه دشمن را متکی به خود نبودن آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: مدارس را باید به نیروهای انقلابی سپرده شوند. باید به دبیرستانی‌ها نشان دهیم امروز دو جمهوری اسلامی وجود دارد، یکی جمهوری اسلامی فضای مجازی که کشوری عقب مانده، نا امید و افسرده است و دیگری جمهوری اسلامی فضای واقعی که رشد علمی آن از همه دنیا بیشتر است و با دست خالی به پیشرفت فناوری، نانو و غیره دست یافت.

گفتنی است در پایان این نشست از برخی بانوان فعال بسیجی استان اصفهان تقدیر و قدردانی شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12064
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 215 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.