• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

اصل طلا ،جواهر وپلاتین معاف از مالیات وعوارض ارزش افزوده می باشد

  • کد خبر : 8600
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
اصل طلا ،جواهر وپلاتین معاف از مالیات وعوارض ارزش افزوده می باشد
از 13 دی ماه سال جاری اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات از فلزات مزبور، معاف از مالیات و عوارض می باشد و اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده مشمول مالیات و عوارض با نرخ نه درصد ( 9 % ) می باشد.

به گزارش ریاح، آقای مزیکی مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در جلسه با روسای اتحادیه های صنفی شهر اصفهان با اشاره به لزوم اجرای صحیح قانون مالیات برارزش افزوده بیان نمودند: علاقمند هستیم همه مسئولیت و توان خود را در اختیار مردم و فعالان اقتصادی قرار دهیم و از تمامی ظرفیت های قانونی در جهت گره گشایی مشکلات مردم استفاده کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان، با اشاره به اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه بیان نمود: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه شرایط جدید را پیش رو خواهد گذاشت و می بایست فعالان اقتصادی بویژه اعضای صنف طلا و جواهر خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.
لازم به ذکر است مطابق با قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده :
از ۱۳ دی ماه سال جاری اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات از فلزات مزبور، معاف از مالیات و عوارض می باشد و اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده مشمول مالیات و عوارض با نرخ نه درصد ( ۹ % ) می باشد.
همچنین پس از راه اندازی سامانه مودیان، عرضه کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت کنند. درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی الزامی است. در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه ای معادل نه درصد ( ۹% ) ارزش طلا، جواهر و پلاتین است که غیر قابل بخشودگی می باشد.
در بخش دیگر از قانون فوق کلیه واحدهای فعال در زنجیره عرضه کالا و خدمات مربوط به طلا، جواهر و پلاتین مکلفند حداکثر تا دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون از پایانه فروشگاهی مورد تایید سازمان استفاده کنند، در غیر این صورت اتحادیه های ذی ربط و اتاق اصناف ایران مکلفند پروانه فعالیت واحدهای موضوع این بند در کل زنجیره مربوط را که بدون استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام به فروش کالا یا خدمت می کنند باطل نمایند. نیروی انتظامی موظف است از ادامه فعالیت واحدهای فاقد پروانه جلوگیری کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.