• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
حجت‌الاسلام محمدحسین بلک :

استفاده از بقاع متبرکه برای حل مشکل معیشت مردم

  • کد خبر : 6543
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
استفاده از بقاع متبرکه برای حل مشکل معیشت مردم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بقاعی داریم که محور ایجاد اشتغال شده‌اند و صرفا محل برگزاری نماز و زیارت نبوده‌اند، در دوران کرونا‌ همین مراکز وارد صحنه شده‌اند، برای مشکل معیشت از همین اماکن استفاده شده است.

به گزارش ریاح، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت در خصوص فضائل حضرت معصومه (س) اظهار داشت: شخصیت حضرت معصومه کانون توجه شیعیان و حرم اهل بیت معصوم است، همان‌گونه که در روایات وارد شده که خداوند دارای حرمی است و حرم اهل بیت نقطه مرکزی آن در قم و حرم حضرت معصومه است.

حضرت فاطمه معصومه روایات مهم و احادیث ارزشمندی را نقل فرموده‌اند از جمله روایات مهم و سرنوشت‌ساز که نقل کرده‌اند عبارت است از حدیث شریف غدیر که بیانگر جایگاه والای امیرالمومنین است.

یکی از ایام دهه کرامت روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع مذهبی است، در استان اصفهان دومین استانی هستیم که در برگیرنده مدفن مطهر این فرزندان هستیم، بقاع متبرکه در این استان بیش از ۷۰۰ مشجع نورانی است، مردم عزیز اصفهان این بدن‌ها را میزبانی می‌کنند.

آنچه در تکریم این‌ها از بازسازی و فعالیت‌های فرهنگی در استان باید انجام گیرد به نحو احسن در حال انجام است و این با همت مردم اصفهان ممکن شده است؛ بقاعی داریم که محور ایجاد اشتغال شده‌اند و صرفا محل برگزاری نماز و زیارت نبوده‌اند، در دوران کرونا‌ همین مراکز وارد صحنه شده‌اند، برای مشکل معیشت از همین اماکن استفاده شده است.

امروز بخشی از امکانات این بقاع در جهت رفع نیاز‌های مردم تبدیل به سرمایه اقتصادی شده است، امسال توانستیم تولید برق را انجام دهیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان امسال بتوانیم نیروهای خورشیدی را در کنار این اماکن راه‌اندازی کنیم.

توجه به مهم‌ترین وظیفه و تکلیفی که امروز متوجه‌ ملت ایران است، مشارکت در تعیین سرنوشت این نظام اسلامی است، نظامی که نه تنها جای زندگی مردم است بلکه خون بهایی که شهیدان برای حفظ آن داده‌اند وظیفه ما را خطیر تر کرده است، انتظاری که شهدا رفتند و این نظام را به دست مردم با کفایت سپردند.

شهدا نگاهشان به پشت سرشان است تا ببینند این علم‌ها را جوانان چگونه به دوش می‌کشند، خوش رقصی‌های دشمنان و انسان‌های واداده در کشورمان را می‌بینیم البته در همه‌دوران انتخابات نقش دشمن چیزی جز این نبوده ولی امروز دشنه تیز آن‌ها امید مردم را مورد تهاجم قرار داده است.

امروز تصویر شهید قاسم سلیمانی و بیش از ۳۲ هزار شهید استان را مقابل خود می‌بینیم که نظاره‌گر ما هستند؛ شرکت و حضور و رای موثر در صندوق‌ها ریختن و با توجه‌ به سخنان مقام معظم رهبری که در روز رحلت تصریح کرند مهم است، همه آحاد مردم دیگران را نسبت به حضور در انتخابات تشویق کنند.

انتخاب ما انتخابی با‌کیفیت و موثر باشد که نخواهیم در گوشه کنار جامعه شاهد تبعیض‌ها و فسادها باشیم، ملت نیاز به مدیران جهادی دارد که خواستشان تحقق و خواست شهیدان و امام و عمل به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب باشد.

انتخاب ما انتخابی است که می‌تواند تا سالیان سال مسیر انقلاب را پرشورتر کند، کسانی فکر نکنند انتخابشان تاثیری ندارد، الحمدالله امروز مردم تشخیص می‌دهند چه کسانی با گذشتن از خود و متانت به فکر آحاد مردم و انقلاب هستند و هفته آینده در چنین روزی انگشتان سرنوشت‌ساز یک‌بار دیگر امید را دوصد چندان خواهد کرد و نا امیدی را دل دشمنان خواهد گذاشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.