• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

استفاده ابزاری از خبرنگار ممنوع است و پاسخگویی به خبرنگاران وظیفه مسئولان است/ارائه عملکردپایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 9262
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
استفاده ابزاری از خبرنگار ممنوع است و پاسخگویی به خبرنگاران وظیفه مسئولان است/ارائه عملکردپایان سال ۱۴۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن ارائه عملکرد پایان سال ۱۴۰۰ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ایجاد پیوست رسانه‌ای برای خبرنگاران، عامل حل معضلات خبرنگاران است و باید توجه داشت که استفاده ابزاری از خبرنگار ممنوع است و پاسخگویی به خبرنگاران وظیفه مسئولان است و این موضوع به منظور تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان انجام شده است.

به گزارش ریاح، حجت الاسلام معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری برای ارائه عملکرد پایان سال ۱۴۰۰ اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌ها با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و گرامیداشت روزجوان و همچنین نیمه شعبان ولادت باسعادت حضرت امام مهدی علیه السلام و گرامیداشت یاد وخاطره سه نفر از خبرنگاران آقایان مرحوم سعید عرفان منش و امیر حسین اکبری و مرحومه فاطمه حاج محمدیان، که درسال ۱۴۰۰ به رحمت خدا رفتند، اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آنکه دولت سیزدهم یک دولت مردمی است یکی از اقدامات بسیاری اساسی که به صورت زیرساختی در استان انجام شده بحث تبیین کتاب و نقشه راه و برنامه عملکردی برای پنج سال آینده است که سال شروع آن سال ۱۴۰۰ بوده است ، این برنامه به سطح استان ابلاغ شده و در سال۱۴۰۰ که سال نخست اجرای آن بوده به ۸۰ درصد از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم دست یافتیم.

ایجاد پیوست رسانه‌ای برای خبرنگاران عامل حل معضلات خبرنگاران است و باید توجه داشت که استفاده ابزاری از خبرنگار ممنوع است و پاسخگویی به خبرنگاران وظیفه مسئولان است و این موضوع به منظور تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان انجام شده است. این مدل در سطح کشور پس از ۴۳از آغاز انقلاب تهیه چشم انداز و نقشه راه در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه استان منحصر به فرد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در تشریح اقدامات صورت گرفته اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰ اقداماتی نظیر برگزاری هم اندیشی هنر انقلاب اسلامی، برگزاری دوره آشنایی با سواد رسانه، نشست مشترک مستند سازان با اعضای ستاد بازسازی عتبات، کارگاه تجربه نگاری دفاع مقدس، توسعه سینماهای استان، راه اندازی خانه مستند استان، راه اندازی بانک مجازی فیلم‌های کوتاه، انیمیشن و مستند، برگزاری سی وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی سینمایی برگزاری دومین جشنواره هنرهای جویان آموزشگاه‌های آزاد موسیقی، برگزاری بخش غیر رقابتی اجرای صحنه‌ای موسیقی فجر، دومین جشنواره موسیقی شهناز، سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان، حمایت مالی از گروه‌های ثبت شده نمایشی، برگزاری جشنواره تئاتر روح الله با مشارکت دستگاه‌های به ویژه نگارستان امام خمینی (ره)، جشنواره نویسندگی طنز، جشنواره مد و لباس وپوشاک ایرانی اسلامی، برگزاری نمایشگاه استانی تجسمی فرش، برگزاری فروش آثار هنری و صدور مجوزهایی که در عرصه هنری از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.

در طول سال حدود ۲۵۰ شب در برخی شهرستان‌ها تئاتر بر روی صحنه رفته است، پیرامون برنامه‌های انجام شده در حوزه مطبوعات در سال ۱۴۰۰ روز خبرنگار با همکاری دستگاه و خانه مطبوعات،  برگزاری دوره های آموزشی روزنامه نگاری در  ۵ شهرستان، جلسات شورای اطلاع رسانی در استان برگزار شده و همچنین جشنواره مطبوعات استان دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰برگزار می‌شود.

نشست های فصلی با مدیران مطبوعات و رسانه‌ها، جلسات آموزشی برای مدیران و مطبوعات در سطح استان و ارتباط مستقیم و مردمی با تمامی فعالان عرصه رسانه و مطبوعات در عرصه مطبوعات انجام شده است.

حمایت مالی در دونوبت روز خبرنگاران برای خبرنگار و برگزاری جشنواره مطبوعات انجام شده که اکنون نیز موسسات فرهنگی و قرآنی و گروه های مردم نهاد و مراکزی که شناسه ملی دارند می‌توانند برای کاهش آسیب اجتماعی و پیشگیری از آن طرح به ارشاد ارایه دهند که از آن حمایت می‌کنیم.

پیرامون آسیب های اجتماعی، افرادی که دارای موسسه و یا انجمن‌های دارای شناسه ملی هستند، می‌توانند با ارائه طرح‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در راستای پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی با ارائه طرح به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با بررسی طرح توسط حوزه علمیه اصفهان، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی کمک بلاعوض به این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

تا سقف ۱۰۰میلیون برای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای هر طرح در نظر گرفته شده است، تعداد ۱۲۲ انجمن ادبی فعال در سطح استان داریم که اینها شامل باشگاه کتاب و کتابخوانی، کارگاه‌های نویسندگی، نشست شعر و داستان، کارگاه‌هایی شعر و داستان، جشنواره استانی کالا و محصولات فرهنگی، فعالیت فرهنگی در فضای مجازی، جشنواره ملی نهج‌البلاغه و دفاع مقدس می‌شود.

پیرامون دیگر جزئیات عملکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، برگزاری کنگره مکتب اخلاقی اصفهان در پایان سال ۱۴۰۰ ، جلسات هیئت امنای آثار و مفاخر، نمایشگاه کتاب استانی با حضور نزدیک به ۱۲۰۰ناشر در فضای مجازی، برگزاری ۱۲۰ نشست همزمان با نمایشگاه کتاب مجازی، برنامه عصر کتاب و تحلیل از سه نویسنده استان، جلسات نقد و بررسی کتاب، بزرگداشت روز حکیم نظامی و برگزاری بیش از ۸۰نشست برای این اسطوره ایرانی در استان اصفهان از جمله دیگر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

شهرستان نجف آباد جزء پنج شهر به عنوان پایتخت کتاب تعیین شد، پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه مباحث قرآنی و دینی، در بحث قرآن باید گفت که محفل‌ها و کرسی‌های قرآنی امسال در شهرستان ها و ماه مبارک رمضانی که گذشت برگزار شد، همچنین توسعه جلسات قرآنی خانگی، برگزاری کارگاه استارتاپ قرآنی ویژه موسسات در دستور کار قرار گرفته است.

به دلیل اینکه کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه تعیین شد برگزاری کنگره ملی نهج البلاغه در آن انجام شد. حمایت از مسابقه بزرگ میراث پدری در فضای مجازی و تکریم و تجلیل از تلاشگران عرصه قرآن و نهج البلاغه و حمایت از تولید فیلم ۳۰ دقیقه ای در مورد نهج البلاغه از جمله فعالیت‌های مورد توجه در عرصه کارهای قرآنی و دینی است.

مشارکت، حمایت و تعاملی که میان دستگاه های اجرایی استان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وجود دارد قابل تقدیر است، محور حرکتمان برای سال ۱۴۰۱ چشم انداز و سند توسعه استان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.