• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
قالیباف:

از ۱۰ روز قبل رئیس جمهور را به مجلس دعوت کردم اما اجابت نکرد

  • کد خبر : 4360
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
از ۱۰ روز قبل رئیس جمهور را به مجلس دعوت کردم اما اجابت نکرد
رئیس مجلس گفت: از 10 روز قبل نامه کتبی نوشتم و از رئیس‌جمهور به طور رسمی دعوت کرد؛ رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

به گزارش ریاح، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در تذکری با استناد به بند ج ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس این ماده آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور باید از کلیات بودجه دفاع کند و سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه به ایراد گزارش کمیسیون بپردازد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور ضمن حضور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید درباره یارانه‌ها، فروش نفت و نرخ ارز توضیحاتی را ارائه و از آنها دفاع می‌کرد، این به نفع مجلس و دولت بود و شاید برخی از ابهامات نیز مرتفع و اعتماد بیشتر تحقق پیدا می‌کرد.

صباغیان در ادامه با استناد به تبصره ۴ ماده ۱۰۸ آیین‌نامه داخلی گفت: دولت همچنین گزارش عملکرد بودجه سال گذشته درباره بودجه شرکت‌ها  و موسسات و بیمه‌ها را باید ارائه می‌کرد تا دیوان محاسبات آن را بررسی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به طورهمزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مورد رسیدگی قرار می‌داد. عدم توجه به این موضوع موجب شده تا ما جداول مربوط به بودجه شرکت‌ها را در اختیار نداشته باشیم و در حال حاضر به بررسی بخش کوچکی از سال آینده بپردازیم.

وی با استناد به ماده ۱۸۳ آیین‌نامه داخلی یادآور شد: جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صورت سه شیفت اعلام شده در صورتی که طبق قانون حداقل ۸ ساعت برای هر جلسه در نظر گرفته شده و از سوی دیگر دقت و توجه در شیفت سوم کاهش پیدا می‌کند بنابراین بهتر است که بودجه با آرامش و دقت بیشتری در جلسات دو شیفته بررسی شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بر اساس قانون رئیس جمهور باید برای دفاع از کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس حضور پیدا می‌کرد به همین جهت از ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم و از ایشان به طور رسمی دعوت کردم. رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در ارتباط با جداول نیز عرف به همین شکل بوده و با توجه به فرصتی که داریم تا بخش‌های درآمدی بررسی و تصویب شود، جداول نیز تنظیم و نهایی خواهد شد.

رئیس مجلس ادامه داد: در خصوص برگزاری جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صورت سه‌ شیفت طبق آیین‌نامه این موضوع به هیأت رئیسه واگذار شده و ما با توجه به محدودیت‌ها تصمیم گرفتیم که در هفته اول جلسات به صورت سه‌شیفت برگزار شود که دوستان آمادگی بیشتری هم دارند و در ادامه دو شیفت خواهیم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.