• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
پروژه های سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان:

از ساماندهی جمعه بازار بعثت تا ایجاد نیروگاه های خورشیدی و رفع دغدغه چندین ساله ذبح پرندگان در سطح شهر

  • کد خبر : 4930
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
از ساماندهی جمعه بازار بعثت تا ایجاد نیروگاه های خورشیدی و رفع دغدغه چندین ساله ذبح پرندگان در سطح شهر
مدیرعامل سازمان میادین میوه تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و تا 12 اسفندماه، 23 قلم کالا در فروشگاه های کوثر تا سقف 34 درصد تخفیف به فروش می رسد.

به گزارش ریاح، محمد مجیری مدیرعامل سازمان میادین میوه تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تخفیف های ویژه ولادت حضرت علی (ع) در فروشگاه های کوثر شهر اصفهان اظهار کرد: این طرح شامل ۲۳ قلم کالا در گروه های مختلف است که با تخفیف بین ۱۵ تا ۳۴ درصدی به دست شهروندان می رسد.

این طرح از چهارشنبه ششم اسفند آغاز شده و تا ۱۲ اسفند در ۱۵ فروشگاه کوثر شهر اصفهان اجرا می شود.

بازار گل و گیاه همدانیان نیز در آستانه عید نوروز و با توجه به استقبال مردم از گل و گیاهان به صورت ویژه به شهروندان خدمات رسانی می کند، این خدمات رسانی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

بازار گیاهان دارویی شهر اصفهان آمادگی لازم را برای فروش و ارائه خدمات به شهروندان دارد و با توجه به شیوع برخی بیماری ها، استفاده مردم از گیاهان دارویی نیز با استقبال بیشتری روبرو است. با توجه به نظارت بازرسان بر قیمت گذاری در بازارهای شهرداری، نرخ های بازار گل و گیاه و گیاهان دارویی از سطح شهر کمتر است.

با توجه به اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی مختلف در سازمان، یکی از این طرح ها ادامه بازسازی مجموعه ورزشی غدیر در باغ غدیر شهر اصفهان است که نهایتا تا پایان سال جاری تکمیل شده و در اختیار مردم قرار می گیرد. در این مجموعه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مجموعه دارای چمن مصنوعی، هارد کورت، زمین تنیس، والیبال و استخر است، همچنین مجموعه بدنسازی بانوان و آقایان نیز بازسازی کامل شده است.

یکی دیگر از طرح ها اجرای تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار شهر اصفهان است که با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان ساخته شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد. 

با اجرای این طرح ۴۵۰۰ مترمربعی ۲۸ غرفه به تعداد غرفه های میدان مرکزی میوه و تره بار افزوده می شود.        

تالار ۲۴ میدان مرکزی میوه و تره بار در متراژ ۴۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در حال احداث است که با ساخت آن ۲۸ غرفه دیگر به میدان اضافه خواهد شد.

سالن گل سرشاخه و سالن کود و سم در بازار ارغوان تا پایان سال جاری تکمیل و با محوطه سازی آن در اردیبهشت ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد، این بازار قرار نیست جایگزین بازار گل و گیاه همدانیان شود بلکه با توجه به استقبال مردم از چنین بازارهایی و نیز ظرفیت بالای کشت و پرورش گل و گیاه در شهر اصفهان، هر دو بازار در اختیار شهروندان خواهد بود.

نیروگاه خورشیدی روی سقف تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار دارای ظرفیت تولید ۲۶۰ کیلووات انرژی است که تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

درصدد هستیم این کار بر روی سقف سایر سالن های میدان هم اجرا شود تا مجموعا به ظرفیت تولید شش مگاواتی برق در میدان دست پیدا کنیم. 

فروشگاه کوثر سپاهان شهر نیز از متراژ ۹۰۰ مترمربعی با همکاری شهرداری منطقه ۵ به فضایی دو هزار مترمربعی توسعه خواهد یافت، این طرح نیز در سال ۱۴۰۰ آماده استفاده و بهره برداری خواهد بود.

همچنین فروشگاه کوثر ۱۱ نیز در سال های قبل در زمینی با کاربری کشاورزی راه اندازی شده است که به همین علت هم دچار نشست فونداسیون شده بود که با عملیات زهکشی به دنبال ترمیم این فروشگاه هستیم.

با توجه به ساماندهی و اصلاح ساختار جمعه بازار بعثت، این فضا که سال ها مورد استفاده بود، در شأن مردم شهر اصفهان نبود از همین رو اقدام به بازسازی بازار با ایجاد غرفه و مسقف کردن فضا کردیم تا بعد از رفع شرایط کرونایی مورد استفاده دست فروشان و مردم قرار گیرد.

یکی از دغدغه های مردم، استانداری و سازمان دامپزشکی اصفهان در سال های گذشته ذبح پرندگان در برخی خیابان های شهر همچون سبزه میدان، خیابان حکیم نظامی، ولیعصر و عطار نیشابوری بود، این اقدام مشکلاتی مانند آلودگی بصری و خطر انتقال بیماری های مشترک بین انسان و پرندگان را ایجاد کرده بود، که اخیرا با احداث ۲۰ واحد صنفی به عنوان مکانی برای ذبح شرعی و بهداشتی پرندگان، این نگرانی برطرف خواهد شد.

مکان مجتمع پرندگان ذبحی شهر اصفهان در ابتدای اتوبان شهید اردستانی است و در این مکان ماموران بهداشتی حضور دارند و فرآیند ذبح به صورت شرعی و با رعایت بهداشت به دور از چشم مردم انجام خواهد شد.

بعد از انتقال واحدهای صنفی در سطح شهر به این مجتمع، واحدها براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری تعطیل خواهد شد که این کار هم بر اساس ابلاغیه بند ۲۰ اجرایی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4930
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 170 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.