• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ارتقای ۶ رتبه‌ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان

  • کد خبر : 7253
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ارتقای ۶ رتبه‌ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان
در یکصد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان عنوان شد شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در بهار 1400 شش رتبه بهبود یافته است.

به گزارش ریاح، عباس رضایی رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در  یکصد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان توجه به ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر و توجه به علل محبوبیت این بزرگواران در بین مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: خدمت خالصانه برای مردم علی‌الخصوص محرومین رسالت بزرگی است. 

درحال حاضر ۳هزار و ۷۰۰ بیمار بستری کرونایی در سطح استان وجود دارند و با این وضعیت با کمبود تخت بیمارستان مواجه هستیم.

فوت ۵ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت در کاشان و ۴۰ نفر در استان بسیار بالا است و در حال حاضر کادر بهداشت و درمان نیازمند کمک هستند. 

شرایط واردات واکسن توسط بخش خصوصی در دولت جدید فراهم شده است، واکسن‌های وارده باید حتما تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان باشد و در صورتی که بخش خصوصی بتواند ضمن تامین واکسن پرسنل خود، مسؤولیت تأمین واکسن یک ارگان یا حتی یک محله را برعهده بگیرد، شاهد تسریع در تزریق واکسن خواهیم بود. 

مشکل خروج پول توسط بانک‌های استان به خارج از اصفهان و بحران آب، از ابَر چالش‌های استان اصفهان است و خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری مجمع نمایندگان استان با وزرای نیرو و راه و شهرسازی برای رفع مشکل قطار سریع‌السیر اصفهان و مشکل آب هستیم. 

مسعود گلشیرازی دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به استاندار و اعضای شورا گفت: بخش خصوصی شاهد، ناظر و قدردان تلاش مجاهدانه دستگاه‌های خدمت‌رسان به ‌ویژه در شرایط جنگ اقتصادی موجود است و ابراز امیدواری می‌کنیم تا کاستی‌ها و نقصان‌ها با اهتمام جدی‌تر جبران شود.

از همکاری صدا و سیمای اصفهان با دبیرخانه شورا به منظور انعکاس مشکلات و موانع فعالان اقتصادی در قالب برنام‌های تلویزیونی رهیافت و گفت‌وگوی ویژه خبری تقدیر نموده و امیدواریم با تعمیق این نوع برنامه‌ها، ارتباط چند سویه مردم و حاکمیت برقرار شود. 

توجه به شاخص‌های محیط کسب و کار استان و تلاش در راستای بهبود این شاخص‌ها به عنوان معیار اثربخشی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رأس برنامه‌های شورای گفت‌وگوی استان قرار دارد، خوشبختانه گزارش نتایج پایش محیط کسب و کار بهار ۱۴۰۰ حاکی از حفظ روند مثبت استان اصفهان در بهبود محیط کسب و کار بوده، در حالی که شاهد بدتر شدن میانگین شاخص محیط کسب و کار کشور بودیم. 

امیدواریم با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و جایگزینی نیروهای تازه نفس در شرایط جنگ اقتصادی موجود شرایط مطلوب اقتصادی ایجاد شده و دولت بتواند به اهداف خود دست یابد. 

امیدوارم پروژه‌های خط هوایی اصفهان، دهکده لجستیک، آب، قطار پرسرعت و قطار بین شهری به عنوان زیرساخت‌های توسعه‌ای استان اصفهان در دولت جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در اسرع وقت منتج به نتیجه نهایی شود. 

بهنام ابراهیمی جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از نتایج پایش محیط کسب و کار بهار ۱۴۰۰ پرداخت و غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه ومحصولات، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار و همچنین دشواری تأمین مالی از بانک‌ها را از نامناسب‌ترین مولفه‌های حوزه کسب و کار استان معرفی کرد. 

با توجه به حفظ روند مثبت شاخص محیط کسب و کار استان در این گزارش، آمار بالای رضایت فعالان اقتصادی اصفهان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با کرونا در این روند مثبت بسیار تاثیرگذار است و استان اصفهان بعد از استان‌های مرکزی و سمنان در رتبه سوم از لحاظ بهترین عملکرد در شرایط کرونایی قراردارد.

خوشبختانه به رغم آسیب‌های ناشی از پاندمی کرونا و اعمال تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد کشور، شاهد بهبود ۶ رتبه‌ای شاخص فضای کسب و کار استان در فصل بهار ۱۴۰۰ بودیم که بر اساس طرح ملی پایش محیط کسب و کار، رتبه استان اصفهان در این شاخص از ۱۴ به ۸ بهبود یافت. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.