• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
حج و زیارت

ادامه ثبت‌نام زائران مشمول حج تمتع سال جاری/ ۱۹۹ نفر انصراف دادند

  • کد خبر : 9422
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
ادامه ثبت‌نام زائران مشمول حج تمتع سال جاری/ ۱۹۹ نفر انصراف دادند
تاکنون ۹۶.۴۶ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع 1401 تکمیل شده است و با توجه داشتن ظرفیت خالی در کاروان‌ها، نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی از مشمولان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۱ که از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد.

دارندگان فیش حج تا اول مرداد ۱۳۸۶ مشمول حج تمتع امسال هستند

امسال با محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها فقط افراد کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به خانه خدا را دارند. بر همین اساس ودیعه‌گذاران حج تمتع از ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ به بعد که در حج تمتع سال ۹۹ ثبت‌نام کرده بودند و فیش آنها تا اول مرداد سال ۱۳۸۶ به قبل است، می‌توانند به حج تمتع سال جاری مشرف شوند.

تکمیل بیش از ۹۶ درصدی ظرفیت حج تمتع

با گذشت ۲ هفته از آغاز نام‌نویسی مشمولان حج تمتع، تاکنون ۹۶.۴۶ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است و ۳۴ هزار و ۶۴ نفر با پرداخت هزینه نهایی حج تمتع سال جاری آماده تشرف به سرزمین وحی هستند. همچنین ۳۰۰ نفر کاروان خود را رزرو کرده‌اند که باید طی روزهای آینده برای قطعی شدن ثبت‌نام، هزینه این سفر معنوی را بپردازند.

تاکنون ۱۹۹ نفر از مشمولان حج امسال انصراف داده‌اند

نکته جالب در حج تمتع سال جاری، انصراف ۱۹۹ نفر از مشمولان حج تمتع است که به دلایل مختلف از سفر به خانه خدا در ایام حج تمتع منصرف شده‌اند.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که هزینه این سفر به طور متوسط ۳۷ میلیون تومان است. سازمان حج و زیارت در مرحله نخست دارندگان فیش حج تا ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ را فرا خواند که پس از تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، دارندگان فیش حج تا اول مرداد ۱۳۸۶ هم امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را دارند.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.