• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
رئیسی:

اجازه ندهید کسی که مانع تحول است در میدان حضور پیدا کند

  • کد خبر : 10352
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
اجازه ندهید کسی که مانع تحول است در میدان حضور پیدا کند
رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: اجازه ندهید کسی که مانع تحول است در میدان حضور پیدا کند؛ باید در محضر خدا، مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشید.

به گزارش پایگاه خبری ریاح نیوز، سی و ششمین اجلاس مدیران آموزش وپرورش صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در این اجلاس، آموزش و پرورش را مهمترین نهاد فرهنگی کشور دانست و گفت: وزارت آموزش و پروش، متولی امر بسیار مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان و‌ جوانان این کشور است و آینده سیاست و اقتصاد جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

رئیس‌جمهور همچنین توسعه و پیشرفت کشور را در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش دانست و افزود: امر مهم تعلیم و تربیت به‌عنوان مهمترین ماموریت معلمان، کاری انبیایی است، وصف انبیاء، وصف معلمی و تربیتی است.

وی گفت: آنچه در منطق درباره انسان گفته می‌شود، حیوان ناطق است اما نطق فصل‌الفصول انسان نیست بلکه تعلق انسان فصل‌الفصول انسان است. انسان به ربانی‌شدن و توجه با مبدا و معاد شناخته می‌شود. شکل‌گیری انسانیت انسان، در گرو آن است که با وحی ارتباط برقرار کرده است بنابراین تعلیم، یاد دادن و یاد گرفتن، آموختن و دانش‌افزایی، سخن در تربیت است. تربیت به معنای احیای تمایلات عالی نفسانی انسان است.

رئیس‌جمهور افزود: آموزش و پرورش سازوکاری در دولت است که امر‌ تعلیم و تربیت را هدایت و نظارت، حمایت می‌کند و ادای این حق و انجام این وظیفه بزرگ و سنگین برای اینکه بتوان جامعه را در تراز انقلاب شکل بگیرد، بر عهده آموزش و پرورش است.

وی گفت: اجلاس آن است که توسط فرهیختگان، مدیران مجرب و فاضل با نگاه نقادانه شکل بگیرد تا حتما به موفقیت‌ها، کاستی‌ها و ضعف‌ها برسند. در این نشست‌های علمی در آستانه رویداد بزرگ بازگشایی مدارس، مشخص می‌شود که مسئله چیست؟ راه‌های برون‌رفت از مشکل کدام است. قطعا پیشینیان تلاش کردند و ما قدردان تلاش‌های آنها هستیم.

رئیسی به موضوع مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: اساس کار، روحیه تربیت معلمان است و رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس دنبال و‌ پیگیری شد و در یک سالگی دولت عملیاتی شد. رتبه‌بندی معلمان حق معلمان است و امیدواریم معلمان هم به وظیفه خود عمل کرده و دولت هم باید حمایت‌های لازم را از معلمان انجام دهد.

وی با بیان اینکه در عدالت آموزشی عقب ماندگی داریم گفت: وقتی سخن از عدالت داریم موضوع عدالت و مردمی کردن است که مورد استقبال مردم هم است. مهمترین مسئله کشور موضوع تعلیم و تربیت است و ما می‌خواهیم جامعه عدالت‌خواه را داشته باشیم.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: اجازه ندهید کسی که مانع تحول است در میدان حضور پیدا کند؛ باید در محضر خدا، مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشید.

رئیسی عنوان کرد: رهبر انقلاب نسبت به موضوع آموزش و پرورش دغدغه بسیاری دارند که نمی‌توان این سطح از دغدغه ایشان را نسبت به موضوعات دیگر دید.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10352

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.