• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان خبر داد:

آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

  • کد خبر : 11196
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ به‌تازگی آغاز شده است.

به گزارش ریاح نیوز، سیدمحسن واعظی‌فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اعلام این خبر گفت: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) و محله دارک در شمال خیابان زینبیه آغاز می‌شود و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه تی‌بی‌ام (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال انجام است، افزود: در طول مسیر خط دو، ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست، اجرای ۱۴.۷ کیلومتر آن با ۱۶ ایستگاه است، به‌نحوی که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و در ایستگاه شهید حجازی واقع در ابتدای خیابان کهندژ به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه با تعیین پیمانکار در مرحله نخست احداث قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: عملیات سفت‌کاری و قرارداد پیمانکار ایستگاه متروی عاشق اصفهانی به اتمام رسیده و پروژه به سازمان قطار شهری محول شده است که در آینده با تأمین منابع مالی و پیمان جدید، عملیات نازک‌کاری آن آغاز خواهد شد.

به گفته واعظی فر، سفت‌کاری ایستگاه‌های زینبیه، شهید خرازی و عمان سامانی با عبور تی بی‌ام رو به اتمام است و به‌زودی مراحل نازک‌کاری آن آغاز می‌شود.

واعظی‌فر با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی اصفهان گفت: از ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به‌تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

وی ادامه داد: در ایستگاه ابن‌سینا طرح ترافیکی ایجاد و میدانی احداث کردیم که این میدان محلی برای احداث ایستگاه زیرزمینی خواهد شد.

واعظی فر اضافه کرد: در این محل تی‌بی‌ام جبهه غربی اصفهان به تی‌بی‌ام‌های جبهه شمال شرقی می‌رسد و با استفاده از جرثقیل‌های سنگین خروج پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.