• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد؛

آغاز طرح «قرار دوازدهم» در اصفهان/۴۵۰ امامزاده برای آموزش کارآفرینی فعال شد

  • کد خبر : 9177
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
آغاز طرح «قرار دوازدهم» در اصفهان/۴۵۰ امامزاده برای آموزش کارآفرینی فعال شد
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز به کار طرح «قرار دوازدهم» در اصفهان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ریاح، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر یک روزه به اصفهان و در آئین رونمایی از طرح «قرار دوازدهم» در امامزاده ابراهیم (ع) ردان اصفهان که همزمان با سراسر کشور آغاز شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه در سازمان اوقاف و امور خیریه رسیدگی به نیازمندان را در متن بسیاری وقف‌نامه‌ها به عنوان سند بالادستی این سازمان داریم، اظهار داشت: دستورالعمل های ما را وقف نامه‌ها نوشتند و جهان وام دار واقفان خیراندیشی است که جهان را عاری از فقر و جهل و محرومیت خواستند.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲.۵ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان کشور توزیع شد، ابراز داشت: با همفکری های صورت گرفته و با توجه به اینکه در آستانه ورود به قرن جدید هستیم و سال را به نیمه شعبان به پایان می‌رسانیم، اهتمام ائمه اظهار (ع) به توجه به نیازمندان، طرح «قرار دوازدهم» را در دستور کار قرار دادیم که اولین آن در آستانه نیمه شعبان اجرایی می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیش بینی ما توزیع ۶۰ هزار بسته در نخستین برنامه از قرار دوازدهم است، تصریح کرد: این کار با پرچمداری بقاع متبرکه آغاز شده است و این بسته ها بین نیازمندان اطراف بقاع متبرکه و دیگر نیازمندان شناسایی شده اهدا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ امامزاده در کشور آموزش در حوزه کارآفرینی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: این امر می‌تواند به توانمندسازی افراد نیازمند نیز کمک قابل توجهی داشته باشد.
حجت الاسلام عادل با بیان اینکه در قرار دوازدهم که ۱۲ هر ماه شمسی اجرایی می‌شود در کنار تامین بسته‌های کمک معیشتی دیگر خدمات اجتماعی را نیز در دستور کار داریم، ابراز داشت: از آن جمله می‌توان به آزادی زندانیان، تامین جهیزیه نیازمندان، تامین بسته‌های کمک تحصیلی و … اشاره کرد.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح قرار دوازدهم از سوی بقاع متبرکه، درآمد موقوفات با نیات مرتبط، خیران و شهروندان تامین خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای ارزیابی روند توزیع بسته های معیشتی و خدمات اجتماعی نیز ارزیابی‌ها از محل فاکتورها و اسناد انجام می‌شود.
گفتنی است معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از پروژه‌های عمرانی این امامزاده نیز بازدید و از هیئت امنای این امامزاده به دلیل سرعت و کیفیت در اجرای این طرح قدردانی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9177
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان
  • 312 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.