• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اصفهان:

آغاز برخورد قانونی با دارندگان پمپ های آب غیرمجاز در اصفهان

  • کد خبر : 6655
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
آغاز برخورد قانونی با دارندگان پمپ های آب غیرمجاز در اصفهان
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اصفهان گفت: نصب مستقیم پمپ روی شبکه توزیع آب جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش ریاح، مهرداد خورسندی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اصفهان اظهار داشت: در پی نصب تعداد زیادی پمپ غیرمجاز بر روی شبکه آبرسانی شهرها و روستاهای تحت پوشش که منجر به کاهش شدید فشار، قطع آب و اختلال در امر آبرسانی عادلانه به مردم شده بود، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان درخواست مجوز قانونی برای برخورد با افراد متخلف کرد.

مقام قضایی با این درخواست موافقت و اجازه برخورد با مشترکان پرمصرف، مشترکانی که تظاهر به استفاده ناصحیح از آب در شرایط فعلی می‌کنند و مشترکانی که اقدام به نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه کرده‌اند، صادر کرد.

بر همین اساس از ابتدای هفته جاری عملیات شناسایی و قطع انشعاب مشترکان متخلف آغاز شد و گروه‌های مروج مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان با همراهی مأموران نیروی انتظامی اجازه دارند ضمن رعایت موازین شرعی، قانونی و حقوق شهروندی، نسبت به شناسایی و قطع انشعاب آب افراد متخلف اقدام کنند.

بدیهی است به محض این که افراد متخلف نسبت به جمع‌‌آوری پمپ مستقیم و نصب پمپ و مخزن ذخیره براساس استانداردهای تعریف شده اقدام کنند، انشعاب آب آن‌ها دوباره وصل خواهد شد.

در حال حاضر شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ با ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است، پمپ‌های غیرمجاز، مدیریت شبکه و عدالت توزیع آب را از دست شرکت آبفا خارج می‌سازد و به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان شناسایی و قطع انشعاب آب مشترکان متخلف را در دستور کار جدی قرار داده است.

شهروندان در صورت مشاهده پمپ‌های غیرمجاز، مراتب را به سامانه ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان ۱۲۲ اطلاع دهند، بر اساس بندهای ۳۴-۴ و ۳۹-۴ آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب نصب پمپ مستقیم روی شبکه آبرسانی ممنوع است و شرکت‌های آبفا می‌توانند انشعاب این گونه مشترکان را تا زمان رفع تخلف به صورت موقت قطع کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.