• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان:

آبفای استان اصفهان موفق به دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب شد

  • کد خبر : 9300
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۱
آبفای استان اصفهان موفق به دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب شد
آبفای استان اصفهان موفق به دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب شهر اصفهان در راستای بهبود کیفیت آب شرب شد.

به گزارش ریاح، فهمیه امیری مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با آغاز برنامه ایمنی آب از سال ۱۳۹۲ شناسایی و رفع رویدادهای مخاطره آمیز در تمام مراحل تامین آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت آبفای استان اصفهان موفق شد در اسفند ماه گذشته این گواهینامه را از سوی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دریافت کند.

فهمیه امیری اعلام کرد: با اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان مهمترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب در شهر اصفهان، ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن در حوضه آبریز، سامانه تصفیه آب، سامانه انتقال، ذخیره سازی، شبکه توزیع، شناخت مصرف کنندگان و نوع مصارف آب در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در اجرای برنامه ایمنی آب شهر اصفهان، اقدامات شاخصی نظیر نصب آشغالگیر مکانیکی در آبگیر چم آسمان، نصب سنسور تشخیص مواد نفتی و هیدروکربن ها در مسیر رودخانه و آبگیر سد چم آسمان، نصب توری و حفاظ هواکش مخازن و مسدود کردن کلیه درز و شکاف ها در تصفیه خانه آب باباشیخعلی انجام شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان هدف از اجرای این برنامه را بهبود کیفیت آب شرب، ارزیابی اولیه و ثانویه عوامل مخاطره آمیز درکیفیت آب و در نهایت توسعه و ارتقاء سامانه پایش و بهره برداری از منابع آبی عنوان کرد.

اضافه می شود برنامه ایمنی آب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز بهداشت استان، استانداری اصفهان، شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اجراء درآمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.