• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبر داد:

کمبود ذخایر خونی استان اصفهان جبران شد/ همچنان به اهدای خون و پلاسما نیاز داریم

  • کد خبر : 3019
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کمبود ذخایر خونی استان اصفهان جبران شد/ همچنان به اهدای خون و پلاسما نیاز داریم
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به وضعیتی که اواخر آبان و اوایل آذر ماه در خصوص کاهش ذخایر خون به وجود آمد با فراخوانی که انجام شد، مردم استقبال خوبی کردند و کمبود ذخایر خونی به طور کامل جبران شد.

به گزارش ریاح، مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به وضعیت ذخیره خون مرکز انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که اواخر آبان و اوایل آذر ماه در خصوص کاهش ذخایر خون به وجود آمد با فراخوانی که انجام شد، مردم استقبال خوبی کردند و مراجعات بسیاری در این مدت داشتیم و کمبود ذخایر خونی به طور کامل جبران شد.

در حال حاضر وضعیت ذخایر خون استان خوب است اما این بدین معنا نیست که دیگر مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند، باید توجه کنیم که مصرف خون همیشگی است و در همه ایام سال مراکز درمانی و بیماران تالاسمی نیاز به خون دارند و اتاق‌های عمل همیشه فعال است، در کل همان طور که مصرف خون همیشگی است، اهدای خون هم باید همیشگی و مداوم باشد.

مردم اهدای خون را به یک روز و یک مناسبت و یک بحران خاص نباید موکول کنند، از مردم درخواست داریم همان طور که در این چند روز به ما پاسخ خوبی دادند و مراجعه کردند، همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند تا ما بتوانیم نیاز مراکز درمانی را تأمین کنیم.

با توجه به روند اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا، مراجعه برای اهدای پلاسما روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر است که نسبت به ماه‌های گذشته افرایش قابل توجهی داشته است اما نیاز مراکز درمانی همچنان پابرجا است و نیاز به پلاسما دارند.

بهبودیافتگان کرونا به شکرانه سلامت برای اهدای پلاسما مراجعه کنند تا بتوانیم پلاسمای مورد نیاز بیمارانی که در حال حاضر درگیر کرونا هستند را تأمین کنیم، از ابتدای پلاسمادرمانی تاکنون نزدیک به هزار و ۱۰۰ واحد پلاسما جمع‌آوری و مصرف شده و این نیاز همچنان ادامه دارد و بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما به مرکز خواجو مراجعه کنند.

در حال حاضر به گروه خونی خاصی نیاز داریم و دعوت‌مان از همه گروه‌های خونی برای اهدای خون است، مراکز اهدای خون پراکنده است و در همه شهرهای استان اصفهان مراکز انتقال خون نداریم اما به طور متوسط از هر هزار نفر ۲۶ نفر اهدای خون داریم که آمار قابل توجهی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3019

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.