• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان:

کانون اصلاح و تربیت، مدرسه مهارت‌آموزی شود

  • کد خبر : 8512
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کانون اصلاح و تربیت، مدرسه مهارت‌آموزی شود
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: وظیفه ما این است که کانون‌های اصلاح و تربیت را به یک مدرسه مهارت‌آموزی تبدیل کنیم تا افراد پس از حضور در این مرکز به عنوان یک فرد مثبت به جامعه بازگردند.

به گزارش ریاح، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: همه توجه‌ها در کانون اصلاح و تربیت در مجموعه سازمان‌های زندان‌ها به آن شده است تا زمینه اصلاح و تربیت مددجویان صورت پذیرد؛ در استان اصفهان نیز به دلیل اهمیت توجه به این موضوع، مسؤولان ارشد استان برای بررسی وضعیت این مرکز و دیدار چهره به چهره با نوجوانانی که قربانی برخی آسیب‌های اجتماعی شدند امشب به این مرکز آمدند.

پس از این بازدید به این نتیجه رسیدیم که از جهت نگهداری این نوجوانان، باید یک توجه جدی به این موضوع شود؛ اگرچه این به معنی کم‌کاری‌های سازمان زندان‌ها نیست، اما برای نگهداری و همچنین آموزش این نوجوانان رعایت‌ استانداردهایی ضروری است.

با توجه به شرایط فعلی کانون استان اصفهان، امکان برگزاری همه کلاس‌های مورد نیاز مددجویان کانون اصلاح و تربیت وجود ندارد و باید توجه ویژه‌ای در این زمینه شود؛ در این زمینه استاندار و شهردار قول مساعد برای اصلاح وضعیت این کانون را دادند و مقرر شد قسمتی از این کانون که متعلق به شهرداری است به سازمان زندان‌ها واگذار شود تا آن سازمان در جهت اصلاح فضای کنونی اقدام کند.

نکته مهمتر این است که همه ظرفیت‌های حوزه فرهنگی تربیتی کمک کنند تا شاهد حضور کمتر جوانان در این بخش‌ها باشیم؛ این نوجوان بعضا به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح و تربیت درست و چالش‌های اجتماعی به این مکان منتقل شده‌اند.

وظیفه ما این است که کانون‌های اصلاح و تربیت را به یک مدرسه مهارت‌آموزی تبدیل کنیم تا به عنوان یک فرد مثبت در جامعه به آن بازگردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8512

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.