• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
امام جمعه اصفهان:

دولت کم کاری‌های قبلی در خصوص پرستاران را جبران کند

  • کد خبر : 8357
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
دولت کم کاری‌های قبلی در خصوص پرستاران را جبران کند
امام جمعه اصفهان گفت: بیش از ۱٠ سال است قانونی درخصوص پرستاران تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده و امیدواریم این مورد با دولت مردمی که تا به الان اقدامات خوبی انجام داده‌ است برطرف شود.

به گزارش ریاح، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز جمعه این هفته درخصوص صفات مؤمنان در قرآن اظهار داشت: خداوند در آیات اول سوره مؤمنون صفاتی از از مؤمنان را بیان کرده است؛ خشوع در نماز، پرهیز از عمل لغو، پرداخت زکات و پاکدامنی از صفات بیان شده مؤمنان در این سوره است. 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان‌ داشت: خداوند متعال و روایات برای اینکه دامن‌ها به گناه آلوده نشود دستور داده‌اند که مراقب باشیم چشمانمان به نامحرم نیفتد و این مورد برای زنان و مردان است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در روایتی بیان کرده‌اند که از ۳ چیز برای امتم می‌ترسم، تأکید کرد: اول اینکه افرادی حق را می‌بینند اما به دلیل منافع خود آن را بیان نمی‌کنند؛ دومین مورد افرادی هستند که در فتنه‌ها گمراه می‌شوند و سومین مورد اینکه شهوت شکم داشته باشند؛ این موارد دغدغه پیامبر برای امت خود بوده است. 

نماینده ولی فقیه در اصفهان تاکید کرد: اگر امام جمعه‌ای در خصوص حجاب صحبت می‌کند، سریع در شبکه‌های بیگانه به آن واکنش نشان داده می‌شود چرا که دشمن نمی‌خواهد این موارد ترویج پیدا کند؛ دشمن بیان می‌کند جز با گرفتن ایمان نمی‌توانیم بر ایران تسلط پیدا کنیم؛ نیاز است همواره مراقب باشیم که همگی باهم مسیر حق را طی کنیم. 

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: پرستاران در دوران کرونا زحمات زیادی کشیدند، نیاز است قدر آنان را بدانیم و مسؤولان هم حواسشان را به آن‌ها جمع کنند؛ بیش از ۱٠ سال است قانونی درخصوص پرستاران تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده و امیدواریم این مورد با دولت مردمی که تا به الآن اقدامات خوبی انجام داده‌ است برطرف شود.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: بزرگواری حضرت زینب(س) کاخ یزیدیان را ویران کرد و اولین صحبت‌شان خطاب به‌آن‌ها این بود که جد من پدر تو را آزاد کرد و نمی‌توانی کاری کنی که از ذهن مؤمنان پاک شویم. 

امام جمعه اصفهان با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب(س) در کاخ یزید توضیح داد: امیدوارم خداوند توفیق دهد این بزرگواران که الگوی‌مان هستند را بشناسیم.

طباطبایی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امروز نماز باران توسط آیت‌الله مهدوی برگزار شد و شنیدم جمعیت خوبی در این مراسم شرکت پیدا کردند؛ امیدواریم خداوند به برکت قدم مؤمنان باران رحمت خود را نازل کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.