• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان:

حفاظت از کادر درمان، مقررات محکم‌تری را می‌طلبد

  • کد خبر : 1382
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
حفاظت از کادر درمان، مقررات محکم‌تری را می‌طلبد
قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان گفت: برای حفاظت از کادر درمان باید مقررات محکم‌تری داشته باشیم و از مراجع قضایی نیز می‌خواهیم، این موارد را برای عبرت و به منظور پیشگیری، سریع‌تر پیگیری کنند.

به گزارش ریاح نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس، محسن مصلحی قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان با اشاره به رفتار خصمانه عده‌ای علیه کادر درمان، اظهار داشت: از جمله عواملی که در ضرب و شتم علیه کادر درمان مؤثر است، می‌توان به کاهش تحمل مردم به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه، اظهار نظرها و انعکاس اخبار به صورت غیرمنصفانه که سبب مخدوش شدن اذهان مردم نسبت به کادر درمان می‌شود، اشاره کرد.

درخصوص پیشگیری از ضرب‌ و‌ شتم کادر درمان، روابط بین فردی و رعایت اخلاق اجتماعی، در سطح جامعه ما افول کرده و غیرقابل قبول است که انسان، به کسی که قصد خدمت به او را در هر صنف و قشری دارد، اهانت کند؛ باید با کمک همدیگر سطح اخلاق در جامعه، مهارت‌های ارتباطی را افزایش دهیم و در انعکاس اخبار دقت بیشتری به خرج دهیم؛ کار پزشکی، پیچیده است و به راحتی نمی‌توان درخصوص عملکرد کادر درمان قضاوت کرد.

با توجه به جنبه حقوقی، مدنی و قضایی ضرب‌ و‌ شتم کادر درمان، همان‌طور که بعضی از صنف‌ها مأموریت‌های خطرناکی دارند، برای حفاظت از کادر درمان باید مقررات محکم‌تری داشته باشیم و از مراجع قضایی نیز می‌خواهیم، این موارد را برای عبرت و به منظور پیشگیری، سریع‌تر پیگیری کنند، در این راستا رئیس سازمان نظام‌پزشکی، مکاتبه‌ای با دادستان کل کشور داشتند تا در این زمینه توجه بیشتری شود.

شدت ضرب و شتم در اصفهان نسبت به سایر استان‌ها کمتر ‌است

غیر از آسیب جسمی و روحی که به کادر درمان وارد می‌شود، این آسیب به مردم نیز باز خواهد گشت، این مسأله در سطح اصفهان نیز بوده، ولی شدت آن نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است.

باید اجازه دهیم مصادیق این موضوع، در بستر قانونی طی شود و رسانه‌ها باید به این بحث به صورت کلان‌تر، نگاه کنند و رسالت اصلی خود را ایفا کنند، مدتی پیش در سازمان نظام‌پزشکی اصفهان از مشاوران اجتماعی و رسانه‌ای سازمان، مشاور حقوقی و نیروی انتظامی دعوت شد تا موضوع، ریشه‌یابی شود.

مسأله ضرب و شتم علیه کادر درمان ریشه‌یابی می‌شود

از ریشه‌یابی‌های به‌دست‌آمده، پروتکل اجرایی به دست می‌آید، برای مثال برای افراد در مطب‌ها، دوره‌های آموزشی گذاشته می‌شود تا بیماران مضطرب، عصبی و نگران را به آرامش دعوت کنند، که فضا به سمت خشونت و درگیر فیزیکی نرود.

بخشی از کار، درک متقابلی از حوزه پزشکی در اقشار جامعه است، پخش اخبار پزشکی ظرافت‌هایی دارد، برای مثال اتفاقاتی که حین عمل جراحی می‌افتد، اخبار آن نباید به گونه‌ای منتشر شود که پزشکان در ذهن مردم، بی‌انضباط تلقی شوند و این مسأله به کل جامعه پزشکی، تعمیم داده شود.

این جلسات قرار است به صورت مستمر تا مرحله عملیاتی‌شدن ادامه یابد، قرار است به این دغدغه، در سطح فراگیر پرداخته‌ شود، چون برخی مشاغل دیگر مانند خبرنگاران و وکلا نیز با این موضوع، درگیر هستند، رسانه‌ها می‌توانند این موضوع را کالبد‌شکافی کنند و به عنوان یک معضل اجتماعی در اختیار دیگران قرار دهند.

 نگران تجمعات افراد در عزاداری‌ها هستیم

نگران تجمعات ماه محرم هستیم که آثار آن هفته‌های بعد مشخص خواهد شد، توصیه من به عنوان نماینده‌ای از جامعه پزشکی، این است که مردم بیش از پیش توجه کنند، ایرانیان، شیعیان و اقلیت‌های مذهبی به عزاداری امام حسین (ع) معتقدند، ولی امسال متفاوت است و خواهش ما این است که عزاداری‌های‌مان را به اذهان، قلوب و خانه‌های‌مان منتقل کنیم و با بعضی از باورهای غلط که علما نیز به آن واکنش نشان داده‌اند، مقابله کنیم.

روز معلم، معلم‌ها به ما می‌گفتند، بهترین هدیه برای ما درس خواندن شما است، ما نیز در آستانه روز پزشک به مردم می‌گوییم بهترین هدیه شما به پزشکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان خود و نزدیکان‌تان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.