• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ثبت‌نام بیش از ۴۳ هزار مجرد اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 8971
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ثبت‌نام بیش از ۴۳ هزار مجرد اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۹۳ هزار نفر از مردم استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر افراد مجرد هستند.

به گزارش ریاح، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور ‌وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن استان و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح، اظهار کرد: از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان، عملیات اجرایی بخشی از آن توسط شهرهای جدید (بهارستان، فولادشهر و مجلسی)، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی انجام می‌پذیرد که این موارد عمدتاً در حال اجرا بوده و بخشی دیگر از پروژه‌ها به صورت خودمالک و یا واگذار شده است.  

 وی بیان داشت: از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ که ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد تاکنون مجموعاً حدود ۲۹۳ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند.  

 قاری‌قرآن گفت: از این میزان ثبت نامی حدود ۲۵۰ هزار نفر متأهلان و یا سرپرستان خانوار هستند و حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افراد مجرد ثبت نام کرده‌اند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه جلسه و در گفت‌وگو با کارشناس خبر در خصوص برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به عمل آمده در جهت مقاومت و عمر ساختمان‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ابراز کرد: ساخت واحدهای طرح‌های ملی مسکن (اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن) چه به صورت انبوه‌سازی باشد و چه به صورت گروهی و یا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود، با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در عملیات اجرایی این واحدها تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.  

قاری‌قرآن در خصوص مکان‌یابی صورت گرفته جهت احداث ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: تمامی زمین‌های در نظر گرفته شده از لحاظ انطباق با طرح جامع و طرح تفصیلی شهر، بررسی و کنترل می‌شود.  

به گزارش فارس، در این جلسه مسائل، مشکلات و چالش‌های پیش رو در طرح نهضت ملی مسکن، مبحث تأمین زمین، فرآیندهای الحاق به محدوده، فرآیندهای انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها و… مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع موانع توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اتخاذ تصمیم شد.

این جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور ‌وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های دیگر برگزار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8971
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان
  • 166 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.