• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
استاندار اصفهان:

تسهیلات مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به صنوف متأثر از کرونا اعطا می شود

  • کد خبر : 6034
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۴
تسهیلات مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به صنوف متأثر از کرونا اعطا می شود
استاندار اصفهان گفت: لازم است تسهیلات مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به کسب و کارها و واحدهای صنفی که از دوران شیوع ویروس کرونا، متأثر و تعدادی از آنها تعطیل شدند، اعطا شود.

به گزارش ریاح، عباس رضایی استاندار اصفهان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: برخی از واحدهای صنفی مانند گردشگری در استان اصفهان در دوران کرونا بسیار آسیب دیدند و ۱۳ تا ۱۴ ماه تعطیل بودند اما صبوری و همراهی آنها در رعایت محدودیت ها بسیار ارزشمند است.

درصد اِشغال هتل های اصفهان در نوروز امسال کمتر از ۱۰ درصد بود، با توجه به مشکلات و مسائل پیش آمده برای واحدهای صنفی مختلف پیشنهاد ما به ستاد ملی مدیریت کرونا این است که تسهیلات مالی، بیمه ای و مالیاتی برای کسب و کارهای متاثر از این دوران در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از پیشنهادهای اصفهان به ستاد ملی مدیریت کرونا، بررسی مجدد گروه های شغلی و تجدید نظر و تفکیک مشاغل است. برخی از گروه های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی می توانند با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

اصفهان بدلیل قرار داشتن در چهارراه ارتباطی کشور و شرایط ویژه‌ای که دارد خواهان اختیارات خاصی است، این روزها بحث ویروس جهش یافته هندی مطرح است و برای پیشگیری از شیوع آن باید همه سفرهای زمینی به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی لغو شود در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

از دیگر پیشنهادهای این استان به ستاد ملی مدیریت کرونا، ایجاد سایت یکپارچه با توجه به برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و کار مضاعف فرمانداری ها و همچنین سامانه ای برای نظارت کامل بر روی رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت های کرونایی می باشد.

در دوران کرونا همراهی و همصدایی خوبی در اصفهان شاهد هستیم، در مجموع حدود هفت هزار و ۶۷۰ مصوبه برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در استان داشتیم و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شد.

باتوجه به ۲۶۷ مصوبه کمیته اطلاع رسانی، ۲۳۷ مصوبه کمیته سلامت، ۱۰۹ مصوبه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی و ۲۳۰ کمیته حمل و نقل در استان اصفهان، همه اداره ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه همراه بودند.

جلسه هایی نیز با متولیان امور مذهبی برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم، تلاش بر این بود تا خودمان مشکلات موجود را تا جای ممکن حل کنیم که اقداماتی در زمینه های مختلف مانند چک های برگشتی انجام شد.

در این جلسه که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، جمعی از مسوولان استان اصفهان به بیان مسائل و مشکلات خود در زمینه همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ پرداختند.

همچنین استاندار اصفهان در مراسم آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا گفت: همه گیری بیماری کووید ۱۹ در کنار همه سختی هایی که داشت به فرصت بی بدیلی برای کشورمان در جهت توسعه علم واکسیناسیون تبدیل شد.
ضمن قدردانی از وزیر بهداشت و کادر درمان و بهداشت، به مردم اصفهان برای آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور تبریک می گویم و مردم این خطه با فهم و دانش بالای خود همراهی خوبی در این زمینه دارند.

همه مردم منتظر واکسیناسیون هستند از مسوولان وزارت بهداشت خواست تا تعداد واکسن های بیشتری تخصیص یابد و تاکید کرد که اصفهان بدلایل مختلفی از جمله قرار داشتن در چهارراه ارتباطی کشور دارای شرایط خاصی در همه گیری کووید ۱۹ است و در شرایط اوج کرونا بیمارانی از خوزستان و چهارمحال و بختیاری را پذیرش کرد.

در اصفهان میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به جمعیت آن و در مقایسه با سایر استان ها کمتر است با وجودیکه جمعیت سالمندان بیشتری نیز داریم.

برخی از پیشنهادهای اصفهان در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب نرسیده است، اگر اختیارات بیشتری به استان ها داده شود می توانیم آنچه مد نظرمان است را بهتر انجام دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6034
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان
  • 292 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.