• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان:

«تامین اجتماعی» پرداخت ۵۰ درصد بیمه تکمیلی را تقبل می کند/صندوق‌های بازنشستگی از چالشهای مهم کشور است

  • کد خبر : 9036
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
«تامین اجتماعی» پرداخت ۵۰ درصد بیمه تکمیلی را تقبل می کند/صندوق‌های بازنشستگی از چالشهای مهم کشور است
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهم ترین دغدغه های سازمان است، گفت: تقبل کردیم ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بیمه شدگان را پرداخت کنیم و تا پایان بهمن ماه برای ثبت نام و یا تعدیل نیروها فرصت وجود دارد.

به گزارش ریاح، محسن ریاضی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد:  سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت استان در قالب بیمه شده، مستمری بگیر یا کارفرما به همراه خانواده شان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در اصفهان هستند که این نسبت در کشور ۵۰ درصد است.

وی افزود: حدود هشت تا ۱۰ درصد فعالیت سازمان تامین اجتماعی از بعد منابع و  مصارف در استان اصفهان است و این سازمان با ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری یعنی بیشترین تعداد در کشور در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کنار محیط زیست و آب از چالشهای مهم کشور است، گفت: صندوق های بازنشستگی دیر یا زود نیازمند اصلاحات جدی هستند.

تعداد مستمری‌بگیران بیمه بیکاری در استان تا آبان ماه امسال ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر میباشد و ۳۸۹ هزار نفر مستمری‌بگیر و ۱۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده در استان داریم که مجموع این‌ها ۷۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد؛ همچنین ۱۱۰ هزار کارگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی است و با حدود هزار و ۱۲۴ نفر در استان این خدمات را به جمعیت تحت پوشش ارائه می‌دهیم.

کسری نیروی انسانی داریم که با برنامه ریزی ستاد انسانی از جمله بکارگیری نیرو امید داریم این چالش برطرف شود.

ریاضی با رد این ذهنیت  در سطح کشور که سازمان تامین اجتماعی پولدار است، تصریح کرد: این ذهنیت تا چند دهه گذشته شاید صحیح بود اما اکنون این مطلب صحت ندارد و نیازمند اصلاحات در فرایندها هستیم و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مصارف صندوق‌های بازنشستگی از جمله تأمین اجتماعی مربوط به هزینه‌های مستمری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده مصارف ما هزینه های مستمری است و مابقی شامل درمان و هزینه هاست، گفت: در هشت ماهه نخست سال حدود ۱۰۳ هزار میلیارد ریال منابع در استان اصفهان وجود داشته است که ۱۲۲ هزار میلیارد ریال مصارف مستمری، سه هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری، هزینه های درمان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال و هزینه اداره این صندوق حدود دو هزار میلیارد ریال است که جمع این مصارف ۱۳۹ هزار میلیارد تومان  را تشکیل می دهد و نشان می دهد سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این مدت کسری بودجه داریم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی از بنگاه های اصلی اقتصادی هستند، ابراز کرد: در تمامی کشورها در زمان مقتضی منابع مازاد هزینه ها سرمایه گذاری می شود تا در زمانی که جریان منابع و مصارف برعکس می شود جبران کننده مخارج باشد اما در ایران این گونه نبوده است.

وی ادامه داد: اکنون صندوق های بازنشستگی دارای مشکلات اساسی هستند و دولت به عنوان متولی باید نگاه ویژه به صندوق های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی داشته باشد مگرنه در ایفای وظایف خود که تعهدات لازم الاجرایی نیز هست، دچار مشکل می شوند.

ریاضی کسری نقدینگی سازمان، تغییرات دموگرافیک و افزایش تعداد جمعیت تحت پوشش سالمند، انباشت مقادیر زیادی از مطالبات بازنشستگان از جمله مشکلات مهم این سازمان برشمرد و ابراز کرد: اجرای طرح ۳۰۷۰، حذف دفترچه درمانی، بیمه تکمیلی بازنشستگان، وام بازنشستگان، تودیع پرونده خبازان، بخشودگی جرائم، تهاتر با نهادهای برون سازمانی از جمله مهم ترین ادارات اداره کل اصفهان بوده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان عدم پایداری مالی و عدم شناخت کافی و فرهنگ بیمه‌ای در سطح جامعه را دو چالش اصلی تأمین اجتماعی اعلام کرد و گفت یکی از مشکلات ذی‌نفعان شامل بیمه شده، مستمری‌بگیر و کارفرمایان مربوط به شکایات از این سازمان است و طبیعی است سازمانی که با ۷۰ درصد جمعیت استان سر و کار دارد، نارضایتی از آن بیشتر از دیگر سازمان‌ها باشد. برای حل این مشکل، سامانه ۱۴۲۰ طراحی شده است تا هر کس مشاوره یا شکایتی دارد، وارد این سامانه شود و شعبه باید پاسخگوی شکایت‌های مطرح شده باشد. بدین ترتیب افراد برای  راهنمایی مشاوره یا شکایت از سازمان تامین اجتماعی  می توانند به راحتی اقدام کنند که هم به شکل تلفنی و هم ورود به سایت امکان پذیر است و هر شعبه نیز باید جوابگوی موضوع باشد.همچنین از سال قبل طرح ۳۰۷۰ را انجام دادیم واجرای غیرحضوری کردن خدمات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهم ترین دغدغه های سازمان است، گفت: تقبل کردیم ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بیمه شدگان را پرداخت کنیم و این اطلاع رسانی را به مردم انجام می دهیم که  تا پایان بهمن ماه برای ثبت نام و یا تعدیل نیروها فرصت وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.