• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
فرمانده دانشگاه علوم و فنون امیرالمؤمنین نیروی زمینی سپاه خبر داد:

برگزاری کاروان دو امدادی«عاشقان حسینی زائران خمینی(ره)» دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین از اصفهان تا مرقد امام(ره)

  • کد خبر : 9457
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
برگزاری کاروان دو امدادی«عاشقان حسینی زائران خمینی(ره)» دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین از اصفهان تا مرقد امام(ره)
فرمانده دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: کاروان «عاشقان حسینی زائران خمینی(ره)» متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه حضرت امیرالمومنین(ع) در روز دهم خردادماه از گلستان شهدای اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش ریاح، سردار مهدی سرور فرمانده دانشگاه علوم و فنون امیرالمؤمنین نیروی زمینی سپاه، در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با سالگرد حضرت امام اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین به همراه دانشجویانی از دیگر دانشگاه‌های نظامی سراسر کشور، همزمان با سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در مراسم دو امدادی به سوی حرم حضرت امام(ره) حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دینی که حضرت امام به گردن ملت ایران و کل بشریت دارد، بر کسی پوشیده نیست؛ قیام حضرت امام که از سال ۴۲ شروع شد و در سال ۵۷ به پیروزی رسید، مهندسی قدرت در جهان را تغییر داد و از سبد قدرت مستکبران کاسته و بر سبد مستضعفان افزود؛ تغییر شرایط در پهنه دنیا به نفع محرومان دنیا ثمره قیام حضرت امام بود که از سال ۴۲ شروع شد.

سرور خاطرنشان کرد: اقتدار و هژمونی جبهه استکبار در طول ۴۳ سالی که از انقلاب می‌گذرد، به شکل واضح و روشن، در حال افول بوده است؛ یک زمانی با یک اراده، حکومتی را جابجا می‌کرد و در حال حاضر باید ائتلاف‌هایی را تشکیل دهد تا بتواند گروه‌های مقاومت را از بین ببرد، ولی باز هم موفق نمی‌شود.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون امیرالمؤمنین نیروی زمینی سپاه در خصوص برنامه ‌های دانشگاه امیر‌المؤمنین برای بزرگداشت سالروز رحلت امام(ره) گفت: برنامه ما برگزاری کاروان دو امدادی با شعار «عاشقان حسینی؛ زائران خمینی» به مسافت ۶۰۰ کیلومتر است که از گلزار شهدای اصفهان در تاریخ دهم خردادماه شروع می‌شود و تا مرقد امام ادامه دارد و طبق برنامه‌ریزی ما باید در ۱۳ خردادماه به پایان برسد.

وی بیان کرد: این حرکت از سال ۱۳۷۴ با ۲۵۰ نفر شروع شد و بعد از یک فاصله ۵ ساله که به دلیل همزمانی با ماه رمضان و ویروس کرونا بود، امسال به عنوان سال بیست و چهارم برگزار خواهد شد؛ تعداد مشخص دانشجویان شرکت‌کننده هم حدود ۸۰۰ نفر است.

سرور ادامه داد: یک فراخوان داوطلبان اعلام شد و تعداد زیادی برای حضور در این مراسم شرکت کردند و باتوجه به اولویت‌هایی که تعریف شد، تعداد ۸۰۰ نفر از دانشجویان برای شرکت در این مراسم انتخاب شدند.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون امیرالمؤمنین نیروی زمینی سپاه به جزئیات مراسم هم اشاره و عنوان کرد: استان‌های اصفهان، قم و تهران، در مسیر مبدأ تا مقصد این حرکت کاروان قرار دارند و از شهرهای شاهین‌شهر، نطنز، آران و بیدگل، کاشان، قم، حسن آباد و تهران عبور خواهند کرد که این مسیر در طول مدت ۴ روز طی خواهد شد.

وی افزود: در روز اول، ابتدا با تجدید میثاق با شهدای اصفهان، حرکت از گلزار شهدا شروع می‌شود و این کاروان شب اول را در شاهین‌شهر خواهد گذراند؛ ادامه مسیر شب دوم را در شهر کاشان خواهد بود و شب سوم در شهرستان قم با زیارت و پابوسی فاطمه معصومه و زیارت مسجد جمکران همراه خواهد بود و ادامه مسیر نیز شب چهارم را در تهران و جوار مرقد و بارگاه حضرت امام(ره) خواهیم بود.

سرور اضافه کرد: در ۲ ماه گذشته برای بهتر اجرا شدن برنامه، با ۳ استانداری اصفهان، قم و تهران هماهنگی‌های لازم انجام شده است؛ اضافه بر این ۲۵ دستگاه اتوبوس درگیر کار می‌شود تا بتواند از نظر ترابری، پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون امیرالمؤمنین نیروی زمینی سپاه به برنامه‌های حاشیه‌ای هم اشاره کرد و گفت: در طول مسیر و در شهرها و روستاهای مختلف، ۶۶ گلزار شهدا شناسایی شده که گروه‌هایی مسؤول غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا خواهند بود؛ همچنین در طول این مسیر، ۵۷ خانواده شهید نیز شناسایی شده که همکاران بنده در جمع آن‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت در کل کشور منحصر به فرد و استان اصفهان و دانشگاه امیرالمؤمنین به نمایندگی از کل کشور این برنامه را اجرا خواهد کرد؛ نکته حائز اهمیت دیگر این است که علاوه بر دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین، از سایر دانشگاه‌ها و رده‌های سپاه در کل کشور و همچنین سایر نیروهای نظامی و انتظامی هم دعوت می‌کنیم تا در این حرکت حضور داشته باشند.

سرور افزود: بنابراین تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان دانشجویان و افسران دانشگاه‌های دیگر هستند و این برنامه با محوریت اصفهان و دانشگاه امیرالمؤمنین و با به کارگیری نفرات متعدد از سایر شهرها و رده‌های نظامی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.