• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
با محوریت آموزش به روستاییان برگزار گردید؛

اولین برنامه سه شنبه های آبی در استان اصفهان

  • کد خبر : 4709
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
اولین برنامه سه شنبه های آبی در استان اصفهان
اولین برنامه سه شنبه های آبی در روستای دشتی در منطقه کراج و براآن در بخش مرکزی استان اصفهان برگزار شد. هدف از اجرای این برنامه که هر دوهفته یک بار در روستاهای استان اصفهان برگزار می گردد، آموزش مدیریت مصرف آب به روستاییان است.

به گزارش ریاح، صالح سلمانی مدیر منطقه کراج و براآن در برنامه سه شنبه های آبی گفت: در چند سال اخیر با اجرای برنامه های فنی و فرهنگی در روستای دشتی، مصرف آب توسط روستاییان این منطقه مدیریت شده است.

راه اندازی سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی روستای دشتی در دستور کار قرار دارد ، طول شبکه توزیع در روستای دشتی حدود ۱۲ کیلومتر می باشد و مقرر گردید به منظور توزیع عادلانه آب در این روستا، به زودی مخزن ۱۵۰ مترمکعبی و شبکه توزیع آب به صورت آنلاین از طریق سیستم تله متری بررسی و کنترل شود.

مصرف سرانه آب در روستای دشتی ۱۹۰ لیتر در شبانه روز است و با یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی در استان اصفهان خدمات رسانی به روستاها با سرعت و  دقت بیشتری در دستور کار قرار گرفت، همچنین در راستای مصرف بهینه آب در روستای دشتی اقدامات فرهنگی بسیاری مد نظر است که یکی از این موارد برنامه سه شنبه شادآبی است.

در ادامه این برنامه مرتضی حسن زاده رئیس شورای بخش مرکزی اصفهان گفت: بعضا شنیده می شود که برخی از مسئولان میزان سرانه مصرف آب در شهر و روستا را بایکدیگر مقایسه می کنند در حالیکه شیوه زندگی در روستا با شهر بسیار متفاوت است.

روستاییان اصولا تولید کننده هستند به گونه ای که تولیدات دامی، باغی و زراعی آنها به آب نیاز دارد بنابراین مقایسه مصرف سرانه آب در شهر و روستا با یکدیگر قیاس درستی نمی باشد.

درست است که روستاییان برای تولید محصولات دامی و باغی نیاز به آب دارند اما در هر صورت مصرف درست آب شرب توسط روستاییان امری غیر قابل انکار است.

شورای شهر بخش مرکزی نهایت همکاری خود را با شرکت آبفا در زمینه اصلاح شبکه فرسوده آب و مهیا نمودن تامین پایدار آب شرب  روستای دشتی در نظر گرفته است.

سید مهدی مرتضوی دهیار روستای دشتی با اشاره به هدر رفت آب عنوان کرد: زیرساخت های لازم برای کاهش هدر رفت آب در روستا یکی از اولویت هاست که در این زمینه دهیاری همکاری لازم را با شرکت آبفا در دستور کار قرار داده است.

یکی از راههای کاهش هدر رفت آب تعویض انشعابات فرسوده و اصلاح شبکه فرسوده آب است که درراستای اصلاح و نوسازی شبکه فرسوده آب دهیاری با شرکت آبفا اقداماتی انجام داده است.

در این برنامه از ۷ نفر از مشترکین که کمتر از الگو آب مصرف نمودند تقدیر بعمل آمد و درادامه کارشناس دفتر مطالعات و بررسی های فنی آب شرکت آبفا استان اصفهان روستاییان را تشویق به استفاده از تکنولوژی نوین در مصرف آب نمود و توصیه کرد که از روشهای نوین در آبیاری استفاده کنند و از آبشخورهای اتوماتیک  به جای آبشخورهای سنتی برای آب دادن به دام بهره مند شوند و نیز از آب چاه برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

لازم به یادآوری است که در راستای مدیریت مصرف، در این برنامه شیرآلات و قدیمی و فرسوده برخی از واحد های مسکونی در روستا تعویض شده و بجای آن شیرآلات کاهنده نصب گردید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.