• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

انتقاد رئیس شورای شهر به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان

  • کد خبر : 8680
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
انتقاد رئیس شورای شهر به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علیرغم همه اعتراضات به صورت محدود مصرف سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان به دستور برخی مقامات شروع شده است که ما همچنان به آن اعتراض داریم، گرچه اغلب سوخت نیروگاه اصفهان در حال حاضر گاز بوده و مازوت بخش کمی است.

به گزارش ریاح، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از تشییع باشکوه ۲۵ شهید تازه تفحص شده در روز شهادت حضرت زهرا(س) توسط مردم، اظهار کرد: در ادامه روندی که طی ماه قبل داشتیم مجدداً با تشدید آلودگی هوا مواجه هستیم، اطلاعیه‌ها و محددودیت‌هایی هم برای امروز داشتیم، اما واقعاً بیش از این‌که به فکر محدود کردن و دادن اطلاعیه‌های مکرر باشیم باید به فکر رفع و حل مشکل باشیم که تنها راه آن شاید این باشد که دستگاه‌هایی که موظف هستند به وظایف خود عمل کنند.

ما در این زمینه قانون داریم، اما طبق اعلام رسانه ملی شاید بیش از ۱۰ درصد مسؤولان هوای پاک به مسؤولیت خود عمل نکرده‌اند، جا دارد در کل کشور و به ویژه در استان و شهر ما بررسی شود و مواردی که امکان انجام تکالیف وجود داشته اما انجام نشده شناسایی و مشخص و با آن‌ها برخورد شود.

علیرغم همه اعتراضات به صورت محدود مصرف سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان به دستور برخی مقامات شروع شده است که ما همچنان به آن اعتراض داریم، گرچه اغلب سوخت نیروگاه اصفهان در حال حاضر گاز بوده و مازوت بخش کمی است.

به نظر ما این کار اشتباه است؛ اصفهان نباید با کلان‌شهرهای دیگر مقایسه شود، بلکه با توجه به وضعیت آلودگی اصفهان باید برایش تصمیم گیری شود، انتظار ما این است اقداماتی صورت نگیرد که شرایط را از این که هست بدتر کند.

در طول هفته گذشته در جلساتی با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر تشکیل ستاد بازآفرینی شهری و توجه ویژه به بافت‌های تاریخی و فرسوده تأکید شد؛ کمیسیون شهرسازی با دقت مشغول پیگیری این موضوع است اما برای اینکه زمان را از دست ندهیم نیاز است ساز و کارهای قانونی هرچه زودتر به کمک بیاید.

با توجه به اعلام آمادگی شورا در این زمینه برای پیگیری و اقدام از هر جهت و با توجه به قوانین موجود، نیاز به تصویب قانون جدیدی نیست و باید به قوانین جاری و موجود عمل شود، البته در این زمینه حمایت و حضور مدیریت کلان لازم و کارگشاست و شورا و شهرداری نیز در این زمینه آماده اقدام و همکاری هستند گرچه تاکنون در این حوزه کارهای خوبی انجام شده و امید داریم با شدت ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سد معبر غیرقابل قبول در بازار بزرگ اصفهان، عنوان کرد: سد معبر در بازار بزرگ اصفهان تردد مردم را در مسیرهای بازار سخت کرده است که باید بررسی و رفع شود.

امید داریم شهرداری اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد اگر نیاز به حضور شورا هم باشد آمادگی لازم وجود دارد تا به این مشکل خاتمه داده شود، البته این مشکل در کل سطح شهر نیاز به رسیدگی و توجه بیش از پیش دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8680

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.